همایش مدیران کاروان‌های زائران پیاده سراسر کشور
کد خبر: 3844283
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
در مشهد برگزار می‌شود؛

همایش مدیران کاروان‌های زائران پیاده سراسر کشور

گروه فرهنگی- سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: به منظورآشنایی مدیران کاروان‌های پیاده دهه پایانی صفر جهت بهره‌وری از امکانات رفاهی، خدماتی و درمانی معرفی ایستگاه‌های صلواتی بین راهی همایشی یک روزه در مشهد برگزار خواهد شد.

همایش بزرگ مدیران کاروان‌های زائران پیاده سراسر کشوربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حسین رضایی سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن ایام صفر و آغاز حرکت کاروان‌های پیاده برای زیارت امام رضا(ع) در آستانه شهادت حضرت رضا(ع) به منظور آشنایی مدیران کاروان‌های پیاده دهه پایانی صفر جهت بهره‌وری از امکانات رفاهی، خدماتی و درمانی معرفی ایستگاه‌های صلواتی بین راهی همایشی یک روزه در مشهد برگزار خواهد شد.

وی افزود: شیوه استفاده از خدمات درمانی رایگان و هلال احمر، نحوه تردد در جاده‌ها و همکاری با نیروهای انتظامی و امنیتی از دیگر موضوعاتی است که در این همایش اطلاع‌رسانی می‌شود.

رضایی عنوان کرد: در راستای ایجاد نظم و رفاه حال زائران نیز تعیین زمان ورود کاروان‌ها به مشهد و استقرار در محل اسکان‌های پیش‌بینی شده در سه روز آخر صفر و نحوه برگزاری مراسم مذهبی، توجه به مسئولیت اجتماعی مدیر، همکاری با فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها و همراهی روحانی کاروان‌ها از موضوعات دیگر این همایش خواهد بود که توسط مدیران کشوری و استانی و مدیران جمعیت خدمتگزار برای حاضرین تشریح خواهد شد.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) ادامه داد: 10درصد از مدیران ثبت‌نامی در این همایش برای نخستین بار عهده‌دار مسئولیت کاروان‌های زیارتی هستند که سه درصد مدیران را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی اظهار کرد: اطلاع‌رسانی برای همه مدیران که در سایت مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند از طریق سامانه پیامکی صورت گرفته و پیش‌بینی می‌شود طبق آمار حدود هزار نفر از مدیران و معاونان کاروان‌های زیارتی پیاده امام رضا (ع) در این همایش شرکت کنند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) همچنین گفت: قطعی شدن ثبت‌نام مدیران که در سامانه جمعیت خدمتگزار پیش ثبت‌نام کرده‌اند، منوط به ارائه اصل معرفی نامه کاروان از فرمانداری، بخشداری و یا سازمان تبلیغات اسلامی محل اقامت خود و تحویل یک قطعه عکس به مسئول ثبت‌نام در محل برگزاری همایش خواهد بود.

رضائی افزود: همایش مدیران کاروان‌های پیاده دهه پایانی صفر در روز پنج شنبه چهارم مهرماه از ساعت 7 الی 14 فرهنگسرای زیارت مشهد واقع در بلوار وحدت برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: درسال گذشته زائران پیاده در قالب 4890 کاروان از 21 استان کشور در دهه پایانی صفر با پای پیاده به زیارت حضرت رضا(ع) مشرف شدند.

انتهای پیام

captcha