مستقل شدن بودجه از درآمدهای نفتی می‌تواند در تکمیل طرح‌های عمرانی موثر باشد
کد خبر: 3851999
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰

مستقل شدن بودجه از درآمدهای نفتی می‌تواند در تکمیل طرح‌های عمرانی موثر باشد

گروه اجتماعی - نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، گفت: مستقل شدن بودجه از درآمدهای نفتی و استفاده از این منبع برای ایجاد زیرساخت‌ها اقدام خوبی بوده و می‌تواند در تکمیل هر چه سریع‌تر طرح‌های عمرانی و رفاه مردم موثر باشد.

نمایشگاه کتاب بهترین فرصت برای عرضه و تقاضای کتاب استمحمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در بازدید از غرفه ایکنا در حاشیه دهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حذف درآمدهای نفتی از هزینه‌های جاری کشور را گامی مثبت ارزیابی کرد و گفت: اگرچه باید بودجه کشور را از درآمدهای نفتی مستقل کرده و از این درآمد برای ایجاد زیرساخت‌ها و تکمیل پروژه‌های عمرانی استفاده کرد اما معمولا در میانه راه مسیر بودجه را به سمت استفاده از درآمدهای نفتی در هزینه‌های جاری تغییر می‌دهند.

وی اضافه کرد: مستقل شدن بودجه از درآمدهای نفتی و استفاده از این منبع برای ایجاد زیرساخت‌ها اقدام خوبی بوده و می‌تواند در تکمیل هر چه سریع‌تر طرح‌های عمرانی و رفاه مردم موثر باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره تنظیم بودجه بر مبنای عملکرد، اظهار کرد: براساس قانون برنامه ششم توسعه، بودجه باید بر مبنای عملکرد وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها تنظیم شود و دولت نیز ملزم به اجرای آن است اگرچه تاکنون گام‌هایی برای تحقق این امر برداشته شده اما کافی نبوده و بعید است که دولت در شرایط کنونی نیز بتواند آن را محقق کند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با این حال با اشاره به برنامه‌ریزی دولت برای ارائه نخستین لایحه بودجه دو سالانه کشور گفت: این موضوع را باید مورد توجه قرار داد که این نقد به بودجه دوساله وارد است که از یک سو ارائه و بررسی بودجه دو سالانه مغایر با قانون اساسی بوده و از سوی دیگر این نوع بودجه تاثیر چندانی در دخل و خرج کشور ندارد.

وی گفت: نمایشگاه کتاب و مطبوعات یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی کشور و استان محسوب می‌شود که خوشبختانه امسال از لحاظ نحوه مدیریت، زمان برگزاری و استقبال مراجعه کنندگان به بهترین شکل ممکن در حال برگزاری است.

وی استقبال اقشار مختلف مردم علی‌الخصوص جوانان و نوجوانان از نمایشگاه کتاب و مطبوعات مطلوب و حائز اهمیت دانست.

فرهنگی،‌ تصریح کرد: هفدهمین دوره نمایشگاه کتاب، متفاوت‌تر از دوره‌های گذشته برگزار شده و شاید بتوان یکی از دلایل آن را استفاده از نهادهای واسط است.

وی افزود: حضور گسترده رسانه‌ها و استقبال مردم هم باعث رونق هرچه بیشتر نمایشگاه شده است به نحوی که با وجود نامساعد بودن آب و هوا، باز هم در بیرون از نمایشگاه شاهد ترافیک خودروها هستیم و در داخل نمایشگاه هم استقبال مردم از غرفه‌ها قابل توجه است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، نقش نمایشگاه کتاب در رونق کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه را موثر دانست و گفت: نمایشگاه کتاب هم برای عرضه و هم برای تقاضای کتاب بهترین فرصت است. عرضه‌کنندگان در نمایشگاه کتاب محصولات خود را به قشر عظیمی از جامعه ارائه می‌کنند و تقاضاکنندگان هم در نمایشگاه کتاب به اکثر ناشران در کنار هم دسترسی دارند.

گفتنی است هفدهمین نمایشگاه بین‌آلمللی کتاب،‌دهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها و هفتمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال از بیست و نهم مهر لغایت چهارم آبان‌ماه در نمایشگاه بین‌المللی تبریز برپاست.

انتهای پیام
captcha