«جهش تولید»؛ راهکاری مطمئن برای رهایی از اقتصاد نفتی
کد خبر: 3904369
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴

«جهش تولید»؛ راهکاری مطمئن برای رهایی از اقتصاد نفتی

مدیرکل صداوسیمای سیستان‌وبلوچستان گفت: جهش تولید، بهترین و مطمئن‌ترین راهکار برای رسیدن به خودکفایی و رهایی از اقتصاد وابسته به نفت است؛ تنها رونق و جهش تولید است که می‌تواند اقتصاد کشور را نجات دهد و همه ما باید به نقش خود در این زمینه، آگاه باشیم.

محمود دولت‌کردستانی، مدیرکل صداوسیمای سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا گفت: رهبر معظم انقلاب طی سال‌های اخیر، بیشترین تأکید را روی مسائل اقتصادی داشته‌اند، بطوری که می‌بینیم نام‌گذاری سال‌ها، چندین سال است که بر محور مسائل اقتصادی می‌چرخد.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۷۸ که نامگذاری سال‌ها توسط رهبر معظم انقلاب آغاز شد، در واقع خط مشی و سیاست‌های کلان کشور نیز در همان پیام ابتدای سال ایشان مشخص بود. البته در برخی سال‌ها به دلیل مناسبت‌های دینی، نامگذاری‌ها بر این پایه صورت گرفته است.

مدیرکل صداوسیمای استان بیان کرد: «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی»، «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، «حمایت از کالای ایرانی» و «رونق تولید» از جمله نام‌گذاری‌های چند سال گذشته بوده که می‌بینیم همه در خصوص مسائل اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه سال 99 نیز به‌عنوان سال «جهش تولید» از سوی ایشان انتخاب شده است، بیان کرد: نام‌گذاری‌هایی که برای سال‌های گذشته انجام شده، مقدمه خوبی برای جهش تولید است، به‌طور قطع همه افرادی که در جایگاه تولید و فرهنگ حضور دارند، در کنار مردم، جوانان، نخبگان و سمن‌ها دست به دست هم می‌دهند تا این جهش محقق شود.

کردستانی اضافه کرد: باید دقت کرد که این نام‌گذاری تنها برای مسئولان بخش خاصی نیست، بلکه همه ما باید نقش خود را ایفا کنیم؛ حتی یک جوان دانشجو یا یک زن خانه‌دار نباید خودش را از این دایره خارج بداند؛ چراکه همه می‌توانیم قدمی برای جهش تولید برداریم.

وی گفت: نکته‌ای که اهمیت دارد، این است که بدانیم وظیفه ما به عنوان یک دانشجو، به عنوان یک خبرنگار یا یک زن خانه‌دار در خصوص جهش تولید چیست؛ به عنوان مثال، یک خانم خانه‌دار می‌تواند وسایل و امکاناتی را که در منزلش استفاده می‌کند با نگاه ویژه به این فرهنگ، تهیه کند.

مدیرکل صداوسیمای استان اظهار کرد: جهش تولید، بهترین و مطمئن‌ترین راهکار برای رسیدن به خودکفایی و رهایی از اقتصاد وابسته به نفت است؛ تنها رونق و جهش تولید است که می‌تواند اقتصاد کشور را نجات دهد و همه ما باید به نقش خود در این زمینه، آگاه باشیم.

وی افزود: زمانی صنعت در کشور رونق گرفته و جهش پیدا می‌کند که خانواده‌ها از محصولات ایرانی استفاده کرده و این باور غلط را که کالای خارجی بهتر از تولیدات ایرانی است، از ذهنشان خارج کنند؛ بدون تردید آن‌ها اگر روزی ببینند که منافعشان در خطر است، به راحتی ما را تحریم کرده و کالاهایشان را به کشورمان نخواهند داد.

کردستانی بیان کرد: رسانه‌ها باید تمام توان خود را پای کار بیاورند و این باورهای غلط را از بین ببرند؛ صداوسیمای استان نیز برنامه‌های ویژه‌ای در خصوص فرهنگ‌سازی استفاده از کالاهای ایرانی و همچنین جهش تولید، در رادیو و تلویزیون آماده کرده که برخی روی آنتن رفته و برخی نیز به‌زودی پخش خواهد شد. همچنین تعدادی موشن‌گرافیک و اینفوگرافیک نیز در این زمینه تولید و در فضای مجازی منتشر می‌شود.

انتهای پیام
captcha