استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی برای حمایت از کالای ایرانی
کد خبر: 3942195
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
علیرضا کاظمی تشریح کرد؛

استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی برای حمایت از کالای ایرانی

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در جشنواره حمایت از کالای ایرانی از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی استفاده و یک بسته طراحی شد، گفت: جشنواره حمایت از کالای ایرانی در ۱۲ رشته فرهنگی هنری طراحی و اجرا شد.

اسنفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی برای حمایت از کالای ایرانی

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم اختتامیه اولین جشنواره فرهنگی هنری حمایت از کالای ایرانی دانش‌آموزان و فرهنگیان، امروز یکشنبه ۳۰ آذر با حضور علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش؛ عبدالله هندیانی، معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و علی رمضانی، مدیرکل فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی آموزش و پرورش، به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم با اشاره به حضور فعال برخی استان‌های مرزی در این جشنواره و با بیان اینکه مایه مباهات است که استان‌هایی همچون سیستان و بلوچستان و خوزستان رتبه اول و دوم را کسب کرده‌اند، اظهار کرد: در این جشنواره و با توجه به محدودیت‌هایی که این استان‌ها دارند، شاهد حضور و مشارکت بالایی بوده‌ایم. البته استان یزد که میزبانی را برعهده داشته نیز برگزیده شده است.

کاظمی ادامه داد: این جشنواره در پی نامگذاری سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به سال حمایت از کالای ایرانی و دغدغه‌های ایشان راه‌اندازی شد که با همکاری خوب ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، طراحی یک بسته که این جشنواره جزئی از آن بود، به سرعت انجام شد و مقدمات کار مهیا شد. بر این اساس جشنواره حمایت از کالای ایرانی در دو قالب فرهنگ‌سازی و اقدام عملی در استان‌ها آغاز و ۷۰۰ نمایشگاه در سطح کشور برگزار شد که این برنامه‌ها همچنان تداوم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در این بسته از ظرفیت شورای تشکل‌های دانش‌آموزی نیز استفاده شد، افزود: جشنواره فرهنگی هنری حمایت از کالای ایرانی در ۱۲ رشته فرهنگی هنری طراحی و اجرا شد و تولیدات خوبی به دست ما رسیده است. همچنین پایگاه‌های اوقات فراغت را به برگزاری این جشنواره اختصاص دادیم.

کاظمی با تأکید بر اینکه استفاده از کالای ایرانی مقدمه رونق اشتغال، کسب و کار و شکوفایی اقتصادی است، گفت: این طرح همچنان ادامه دارد و همه استان‌ها و دانش‌آموزان و فرهنگیان کشور می‌توانند در آن مشارکت کنند تا به امید خدا و با فراهم شدن شرایط لازم، نمایشگاه بزرگی از این آثار برپا شود.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی نیز با بیان اینکه نامگذاری سال ۹۹ با عنوان حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری بوده است، اظهار کرد: آموزش و پرورش نخستین مجموعه‌ای بود که به این موضوع ورود کرد و جشنواره‌ای با این موضوع (حمایت از کالای ایرانی) را به راه انداخت و اتفاقا با استقبال دانش‌آموزان روبه‌رو شد به ویژه شاهد مشارکت دانش‌آموزان و فرهنگیان از استان‌های مرزی کشور بودیم. فرهنگ حمایت از تولیدات ایرانی را باید بین دانش‌آموزان کشور نهادینه کنیم. اکنون که در شرایط تحریم‌های گسترده به سر می‌بریم، تنها راه رسیدن به خودکفایی و بی‌نیازی از بیگانگان ورود به این عرصه مهم است.

به گفته مدیرکل فرهنگی، هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی، در این جشنواره دانش‌آموزان و فرهنگیان کشور با مشارکت خود در رشته‌های سرود همگانی، فیلم، نمایش خیابانی، نمایش‌نامه‌نویسی، تولید پارکت، خوشنویسی نستعلیق، عکاسی، نقاشی با پوستر، داستان و شعر کودک و نوجوان آثار خوبی را به دبیرخانه ارسال کردند که امروز برترین‌ها مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

یادآور می‌شود، در جشنواره حمایت از کالای ایرانی، که ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان کشور برگزار شده است، چهار هزار و ۳۳۲ اثر به دبیرخانه این جشنواره و معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ارسال شده و در این مراسم از ۲۵۰ برگزیده به صورت ویدئو کنفرانس تقدیر شد.
انتهای پیام
captcha