نگاهی به فعالیت‌های کانون‌های مساجد لرستان
کد خبر: 3947319
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲

نگاهی به فعالیت‌های کانون‌های مساجد لرستان

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان بیان کرد: ۴۱۱ کانون فرهنگی و هنری در استان لرستان فعالیت دارند که ۷۰ درصد روستایی و ۳۰ درصد شهری هستند.

در حال تکمیل//// روستایی بودن ۷۰ درصد کانون‌های مساجد لرستان / فعالیت ۸۰۰ مرکز «تلاوت نور»به گزارش ایکنا از لرستان، محمد ابدالی‌پور، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان، ۲۳ دی‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه از فعالیت ۸۰۰ مرکز «تلاوت نور» در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۱۰ کتابخانه باز و ۱۵۶ کتابخانه مخزن‌دار در استان لرستان فعالیت دارند.

وی با اشاره به اجرای دومین دوره طرح «فهما» با عنوان ایران قوی در استان، اظهار کرد: این طرح در سطح کشور از ۲۲ آذرماه آغاز شده و تا ۲۲ بهمن‌ماه ادامه دارد که این طرح فرصتی برای شناسایی استعدادهای اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری، مجاورین مساجد، مدارس و ظرفیت‌های مجاور مساجد است کما اینکه این رویداد فرهنگی امسال با عنوان ایران قوی، اجرا می‌شود.

ابدالی‎پور با بیان اینکه کانون‌های برتر در طرح فهما علاوه‌ بر اینکه از طرف ستاد عالی تشویق‌ شدند در سطح استان نیز با هدایا، بسته‌های حمایتی و هزینه‌های شخصی‌ تشویق شدند، افزود: هر کانون فرهنگی و هنری که بتواند در هر رواق رتبه بیاورد تشویق می‌شود، به‌طوری‌ که اگر در هر رواق بین پنج کانون برتر قرار گیرد، پنج میلیون، اگر بین رتبه پنجم تا دهم قرار بگیرد، سه میلیون تومان دریافت خواهد کرد.

وی از فعالیت ۱۸ گروه نمایش و ۱۲ گروه فیلم در کانون‌های فرهنگی مساجد لرستان خبر داد و گفت: در کسب‌و‌کار فرهنگی، پنج کانون برنامه‌های خود را بارگذاری کردند. همچنین در طرح ملی راهکار در راستای کمک‌های معیشتی و مواسات شش مرحله گوشت قربانی توزیع شده به‌طوری‌ که در هر مرحله دو تن گوشت گرم توزیع شده است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به اینکه چهار هزار و ۵۶۶ نفر در دوره‌های آموزشی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان ثبت‌ نام کردند، ادامه داد: ۶۷ اثر از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان در جشنواره «روح مقاومت» و ۶۸ اثر با موضوع دلنوشته‌هایی برای سردار ثبت شده است که در بخش اخبار سامانه زیست‌بوم کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، ‌۶۶۲ خبر کانون‌ها ثبت شده است.

وی اهداف طرح ایران قوی را شناسایی استعدادها، ترویج روحیه امید و تلاش برشمرد و با تأکید بر اینکه محور این طرح قرآن، سیره اهل‌ بیت(ع)، مقاومت و عزت ایرانی اسلامی است، تصریح کرد: ۴۱۱ کانون فرهنگی و هنری در استان لرستان فعالیت دارند که ۷۰ درصد روستایی و ۳۰ درصد شهری هستند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان در خصوص برنامه‌های دهه فجر این ستاد، گفت: محافل انس با قرآن، دیدار با خانواده‌های شهدا، مسابقات فرهنگی و هنری و جشنواره «فجر مهر» که ۱۳ سال در حال اجراست، محور برنامه‌های ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان در دهه فجر خواهد بود.

انتهای پیام
captcha