توزیع ۴ هزار جلد قرآن در بقاع متبرکه البرز
کد خبر: 3960898
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷

توزیع ۴ هزار جلد قرآن در بقاع متبرکه البرز

مدیرکل اوقاف البرز گفت: سال گذشته بیش از ۴ هزار جلد کلام‌الله مجید از محل موقوفات مرتبط برای استفاده عموم مردم در حسینیه‌ها و امام‌زاده‌ها استان توزیع شد.

توزیع ۴ هزار جلد قرآن در بقاع متبرکه البرز

حجت‌الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن سال جدید از روز گذشته با مشارکت برخی از نهادها به ویژه دارالقرآن بسیج سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز جشنواره بهترین پناه برای دومین سال متوالی به صورت جشنواره مجازی با محوریت قرآن‌کریم و پویش‌های مختلف آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این جشنواره در چندین محور برگزار می‌شود، تصریح کرد: این جشنواره به صورت جشنواره بزرگ عیدانه قرآنی ملی با عنوان بهترین پناه در ایام نوروز از ابتدای فروردین آغاز شده و تا بیستم فروردین برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز بیان کرد: این جشنواره در قالب مسابقات تبلیغی و ترویجی، مسائل علمی و هنری با محوریت قرآن کریم و عترت، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برنامه‌ریزی شده و 20 عنوان دارد.

وی با بیان اینکه امسال این جشنواره با رویکرد ملی با شرکت تمام علاقه‌مندان از اقصی نقاط کشور برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: کمیته‌های مختلفی درباره این جشنواره تشکیل شد و ۱۲۰ نفر از خواهران و برادران خادم قرآنی در راه‌اندازی این طرح حضور دارند.

برگزاری جشنواره بهترین پناه در ۳ رده سنی
دشتکی با بیان اینکه جشنواره بزرگ عیدانه قرآنی بهترین پناه در سه رده نونهالان و کودکان، جوانان و بزرگ‌سالان برگزار می‌شود، گفت: برای هر رده نیز، ۶ برنامه تخصصی در نظر گرفته شده و دو عنوان به صورت عمومی تعریف شده است.

وی اظهار کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه نام و نام خانوادگی و نام استان خود را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۱۱۴۲۶۱ ارسال و یا به آدرس www.Qalborz.ir مراجعه نمایند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز بیان کرد: از اهداف برگزاری این مسابقه افزایش سطح معلومات دینی، افزایش معارف قرآنی مردم و انس بیشتر مردم در آستانه بهار قرآن و همچنین ایجاد فضای نشاط و شور برای مردم در سایه قرآن کریم بهترین پناه است.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با برگزاری این مسابقه قرآن کریم را به عنوان یک فرهنگ در تمامی موضوعات تبیین و مردم از این ظرفیت عظیم و مقدس الهی در تمامی امورات زندگی نیز، بهره‌مند شوند.

دشتکی با بیان اینکه سالیان سال شعار استان البرز بوده که این استان می‌تواند پایتخت قرآنی کشور شود، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش حُفاظ، قاریان، مفسران و پژوهشگران قرآنی در استان البرز وجود دارد و در راستای تحقق این شعار و تبدیل البرز به پایتخت قرآنی کشور این جشنواره می‌تواند در این باره نقش بسزایی در سطح کشور داشته باشد.

وی گفت: جشنواره بهترین پناه با مشارکت نهادهای مختلفی از جمله دارالقرآن بسیج سپاه امام حسن مجتبی(ع)، اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز، سازمان تبلیغات استان، شهرداری کرج، بنیاد شهید، دانشگاه مشکات و سایر نهادها برگزار می‌شود.

برگزاری بخش ویژه وصیت‌نامه سردار سلیمانی
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز ادامه داد: بخشی از مسابقه بزرگ‌سالان مربوط به وصیت‌نامه سیدالشهدای جبهه مقاومت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی است.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه با توجه به ماهیت اجتماعی و فرهنگی مجموعه اوقاف و امور خیریه استان البرز در موضوع قرآن‌کریم اظهار کرد: در طول سال برنامه‌های خوبی برگزار شده و چندین سال در قالب طرح تربیت حافظان قرآن کریم که هنوز ادامه دارد، نسبت به تربیت حافظان قرآن کریم بر اساس منویات مقام معظم رهبری اقدامات خوبی صورت گرفته است.

دشتکی بیان کرد: در سال ۹۹ ارتقای سطح داوران استانی و همچنین پرورش و تربیت داوران بین‌المللی و ملی از سوی مجموعه اوقاف و امور خیریه البرز در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان سال گذشته ۳۰ محفل انس با قرآن‌کریم به صورت مجازی از جوار بقاع متبرکه استان البرز برگزار و در خدمت قاریان ممتاز استانی و کشوری بودیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان اینکه یکی از وظایف و سیاست‌های قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز چاپ و توزیع مصحف قرآن‌کریم است، خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ بیش از ۴ هزار جلد کلام‌الله مجید از محل موقوفات مرتبط برای استفاده عموم مردم در حسینیه‌ها و امام‌زاده‌ها استان توزیع شد.

وی متذکر شد: در سال ۱۴۰۰ با توجه به شعار رهبر انقلاب مبنی بر تولید، اهمیت پشتیبانی و مانع زدایی در قالب فراخوان پژوهشی و برگزاری جلسات با نخبگان قرآنی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha