کانون‌های مساجد لرستان؛ میزبان طرح قرآنی 1455
کد خبر: 3981118
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶

کانون‌های مساجد لرستان؛ میزبان طرح قرآنی 1455

مدیر ستاد کانون‌های مساجد لرستان با اشاره به فعالیت 425 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان از آغاز طرح قرآنی 1455 خبر داد.

کانون‌های مساجد؛ میزبان طرح قرآنی 1455به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان، محمد ابدالی‌پور،  مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان از اجرای پانزدهمین دوره طرح ملی 1455 به‌مناسب هزار و چهارصد و پنجاه و پنجمین سال نزول قرآن خبر داد و گفت: این طرح قرآنی با مشارکت نهادهای فرهنگی و امور قرآنی و صدا و سیما برپا می‌شود.

وی با اشاره به فعالت 425 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان و اینکه طرح قرآنی 1455 در اکثر کانون‌های مساجد استان برگزار می‌شود، ادامه داد: اجرای این طرح از پنجم تیرماه آغاز شده و تا 12 شهریورماه به مدت 10 هفته، معادل 70 روز ادامه پیدا می‌کند.

ابدالی‌پور با اشاره به اینکه این طرح قرآنی در سال گذشته با محوریت خانواده برگزار شد، اظهار کرد: امسال با توجه به استقبال خوب سال قبل، مقرر شد تا همچنان موضوع‌‌محور پیش برویم و بنابراین شعار «قرآن، امید، زندگی» برای این طرح انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه برای هر هفته اجرای این طرح موضوعاتی تعیین شده است، اضافه کرد: هفته اول موضوع «بشارت و آینده روشن»، هفته دوم «امید به مغفرت و گشایش مادی و معنوی»، هفته سوم «مهربانی، برّ و احسان»، هفته چهارم «شکر»، هفته پنجم؛ «ولایت و ولایت‌پذیری»، هفته ششم «خانواده»، هفته هفتم «زیست مجازی، زیست حقیقی»، هفته هشتم «تواصی به حق»، هفته نهم «حق‌الناس» و هفته دهم «عقل، فکر و علم» پیش‌بینی شده است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان گفت: برنامه‌های قرآنی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ قرآنی در بین اقشار جامعه به‌ویژه نسل جوان و نوجوان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha