خوانش زندگی‌نامه «شیرمرد خراسانی» از کتاب «علی‌مرد»
کد خبر: 4004321
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱

خوانش زندگی‌نامه «شیرمرد خراسانی» از کتاب «علی‌مرد»

چاپ هشتم کتاب «علی‌مرد»، شرح زندگی «شهید علیمردانی» با حضور نویسنده كتاب و صاحبان قلم در كتابخانه تخصصی ادبیات آستان قدس رضوی و در نشست ادبی شمس، بررسی و خوانش شد.

خوانش زندگی‌نامه «شیرمرد خراسانی» از کتاب «علی‌مرد»به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از گنجینه رضوی، ملیحه بذری، نویسنده کتاب «علی‌مرد» در نشست خوانش و بررسی این کتاب که با همکاری سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و گروه‌های شهدایی و بسیجی در محل کتابخانه تخصصی ادبیات کتابخانه مرکزی آستان قدس برگزار شد، در ارتباط با اثرخود اظهار کرد: در کتاب «علی‌مرد» زندگی‌نامه سردار شهید حسن علیمردانی كه افتخار بزرگ خراسان و هر ایرانی است شرح داده شده است.

وی ادامه داد: شهیدعلیمردانی در سال 1322 در شهرستان تربت‌جام متولد شد و سال‌های ابتدایی جنگ به شهادت رسید.

این نویسنده افزود: در كردستان و پاوه شجاعت‌های او تحسین شهید چمران را برانگیخت؛ به‌طوری که لقب شیرمرد خراسانی را به او داد.

بذری ابراز کرد: نقطه عطف زندگی شهید حسن علیمردانی، اعزام او به چزابه بود. او در حالی به چزابه رفت كه سیاه‌پوش چهلم برادر شهیدش بود. این شهید بزرگوار چنان قهرمانانه جنگید كه نامش برای همیشه در تاریخ جنگ ایران و عراق ثبت شد و با شهادتش آزادی چزابه را مُهر كرد؛ به طوری که امام خمینی(ره) با شنیدن وصف رشادت‌هایش در تنگه چزابه فرمودند: «تنگه چزابه را تنگۀ علیمردانی بگویید.»

مؤلف کتاب «علی‌مرد» بیان كرد: مقام معظم رهبری در نوروز سال 1380، ضمن حضور در منزل سردار شهید حسن علیمردانی، با عنایت به رشادت‌ها و دلاورمردی‌های این شهید بزرگوار، بر ساخت مستندی از زندگی این شهید تأكید كردند.

 كتاب «علی‌مرد» در قالب 112 خاطره از هم‌رزمان این شهید و اعضای خانواده شهید حسن علیمردانی، در 6 فصل به نگارش درآمده و در 302 صفحه به چاپ رسیده است.

انتهای پیام
captcha