ولی‌عهد ابوظبی رئیس رژیم صهیونیستی را به دیدار از امارات دعوت کرد
کد خبر: 4018537
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶

ولی‌عهد ابوظبی رئیس رژیم صهیونیستی را به دیدار از امارات دعوت کرد

محمد بن زاید ال نهیان ولی عهد ابوظبی از رئیس رژیم صهیونیستی دعوت کرد به امارات سفر کند.

به گزارش ایکنا به نقل از خلیج تایمز، محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی در تماس تلفنی با رئیس رژیم صهیونیستی از او برای سفر به امارات دعوت کرد.

 دفتر اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد، وی برای نخستین بار با محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

به ادعای این منبع، این گفت‌وگو در فضای صمیمی انجام و مسائل مختلف دوجانبه و منطقه‌ای بررسی شد. دو طرف همچنین بر پتانسیل موجود برای تعمیق همکاری و نیز لزوم تقویت توافقنامه تجارت آزاد میان دو طرف را بررسی کردند.

در جریان این گفت‌وگو هرتزوگ با اشاره به دستاوردهای امارات در زمینه‌های مختلف  پنجاهمین سالروز تأسیس این کشور را به ولیعهد تبریک گفت. ولیعهد ابوظبی هم به هرتزوگ گفت تمایل دارد او به امارات سفر کند.

امارات و رژیم صهیونیستی در ۱۳ آگوست گذشته به توافق برای عادی‌سازی روابط با یکدیگر رسیده و در نیمه سپتامبر گذشته در کاخ سفید با حضور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، این توافقنامه به صورت رسمی به امضا رسید.
 
از زمان اعلام توافق میان امارات و رژیم صهیونیستی، بسیاری از شرکت‌ها و مؤسسات اماراتی به توافقات بسیاری با اسرائیل دست یافته‌اند.

پس از توافق رسمی امارات با رژیم صهیونیستی در راستای عادی‌سازی روابط، سفرهای متعددی از سوی مقامات و همچنین گردشگران اسرائیلی به امارات و بالعکس انجام شده است.

عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی واکنش گسترده مسلمانان جهان را در پی داشته و این اقدام را خیانت به آرمان فلسطین دانسته‌اند. 

انتهای پیام
captcha