قرآن و لذت انس با کلام نورانی خدا
کد خبر: 4045496
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳

قرآن و لذت انس با کلام نورانی خدا

منا محمدزاده، فعال قرآنی گیلان بیان کرد: در انس با قرآن که کلام محبوب و سخن خالق است لذت عجیبی وجود دارد و با توجه به معانی آن درس بزرگی به تلاوت کننده‌اش خواهد داد.

قرآن

منا محمدزاده، فعال قرآنی استان گیلان در گفت‌و‌گو با ایکنا از گیلان درخصوص چگونگی علاقه‌مندی خود به قرآن کریم، اظهار کرد: از دوران کودکی با مادرم در کلاس‌های قرآن حضور یافته و روخوانی، روان‌خوانی و تجوید قرآن را فراگرفتم. سرانجام توانستم با گوش دادن به تلاوت‌های قرا، حمایت پدر و مادرم و با بهره‌بردن از اساتید و داوران استانی و کشوری قرآن کریم روز به روز پیشرفت کنم و در ادامه به فراگیری صوت و لحن بپردازم. بنده دوره‌های مختلف قرائت قرآن سطوح یک تا پنج را گذرانده‌ام.

این چهره قرآنی با اشاره به برخی از افتخارات قرآنی کسب‌ شده، گفت: کسب رتبه دوم کشوری رشته ترتیل قرآن(ویژه کارمندان) در بیست و ششمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، کسب رتبه‌های اول، دوم و سوم در مسابقات کشوری اوقاف، مساجد(مدهامتان)، ورزش و جوانان، مسابقات کشوری دانش آموزی، دانشجویی و کارمندی دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال‌های مختلف از جمله توفیقاتی است که به برکت قرآن نصیب بنده شده است.

محمدزاده در پاسخ به این سؤال که انس با قرآن چه تاثیراتی بر زندگی شخصی و بعد معنوی شخصیت شما گذاشته است، ابراز کرد: واژه‌ انس در اینجا به معنای خوگرفتن، همدم بودن، استمرار بر قرائت قرآن، فهم و تدبر در آیات آن و عمل به قرآن است. الحمدلله انس با قرآن بر زندگی شخصی و بعد معنوی خودم بسیار تاثیرگذار بوده و هرآنچه در زندگی دارم از برکت وجود قرآن است.

وی با اشاره به کلامی از رسول خدا(ص) که می‌فرماید: خانه‌ای که در آن قرآن خوانده شود خیر آن بسیار شود و به اهل آن وسعت داده می‌شود و برای آسمانیان بدرخشد چنان که ستارگان آسمان برای زمینیان می‌درخشند، اظهار کرد: به نظرم در انس با قرآن که کلام محبوب و سخن خالق است لذت عجیبی وجود دارد و با توجه به معانی آن درس بزرگی به تلاوت کننده‌اش خواهد داد.

این جوان قرآنی بیان کرد: انس با قرآن مراتبی دارد که اولین مرتبه آن نگاه کردن روزانه به آیات قرآن است که همین نگاه کردن بدون خواندن نیز جزو عبادات مستحبی محسوب شده و ثواب فراوان دارد. از مراحل مهم انس با قرآن، گوش دادن به تلاوت قاریان است که برکات مادی و معنوی فراوانی به همراه دارد. تلاوت قرآن، تدبر در آیات و عمل به آیات آن، باعث قوی شدن ایمان، نورانیت فضای زندگی، بصیرت و آگاهی می‌شود.

محمدزاده با بیان اینکه باید فرزندانمان را از کودکی با قرآن آشنا کنیم، گفت: مسئولان فرهنگی و قرآنی باید فعالان قرآنی را مورد توجه قرار داده و محافل انس با قرآن و جلسات آموزش قرآن را در سراسر استان افزایش دهند تا زمینه مانوس شدن با قرآن را در آحاد مردم ایجاد کنند. به جوانان توصیه می‌کنم که اگر فرصت محدودی دارند روزانه حتی به خطوط قرآن فقط نگاه کنند همانطور که پیامبر اکرم(ص) فرمودند نگاه کردن به خطوط قرآن بدون خواندن آن عبادت است.

انتهای پیام
captcha