اعزام ۱۱ دانش‌آموز کردستانی به مرحله کشوری مسابقات قرآن
کد خبر: 4073165
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳

اعزام ۱۱ دانش‌آموز کردستانی به مرحله کشوری مسابقات قرآن

رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان کردستان از اعزام ۱۱ نفر از دانش‌آموزان کردستانی به تبریز برای شرکت در مرحله کشوری مسابقات قرآن و عترت خبر داد.

نعمت‌الله مرادی، رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان کردستان

نعمت‌الله مرادی، رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: مرحله کشوری رشته‌های آوایی چهلمین دوره مسابقات قرآن و عترت و نماز دانش‌آموزان از دوم مردادماه در تبریز آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات به صورت تفکیکی در دو بخش بانوان و آقایان برگزار خواهد شد، افزود: بخش آقایان از دوم مردادماه آغاز شده و دانش‌آموزان برگزیده استان کردستان به این دوره از مسابقات اعزام شده‌اند.

رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان کردستان بیان کرد: این دوره از رقابت‌های قرآنی در بخش بانوان از چهارشنبه، پنجم مردادماه در تبریز برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه در بخش آقایان شش نفر از استان کردستان اعزام شدند، افزود: دذچر بخش بانوان نیز پنج نفر از چهارشنبه، پنجم مردادماه به این دوره از مسابقات اعزام خواهند شد.

مرادی به بخش پژوهشی چهلمین دوره مسابقات قرآن و عترت و نماز دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: بخش پژوهشی این دوره از مسابقات ۲۵ مردادماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود که پنج نفر از دانش آموزان برگزیده کردستانی به این دوره از مسابقات اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته تمام نفرات برگزیده مرحله استانی به مرحله کشوری اعزام می‌شدند، اظهار کرد: امسال حضور دانش‌آموزان برگزیده در مرحله کشور در دو بخش انجام شد.

رئیس اداره قرآن و عترت آموزش‌و‌پرورش کردستان افزود: در این راستا یک آزمون غیرحضوری برای نفرات برگزیده برگزار شد و کسانی که در این آزمون حائز امتیاز لازم شدند به مرحله کشوری این دوره از رقابت‌های قرآنی راه یافتند.

وی از اعزام چهار نفر از فر هنگیان کردستانی به مرحله کشوری مسابقات قرآن و عترت و نماز فرهنگیان در تیرماه گذشته اشاره کرد و گفت: از بین این تعداد شرکت‌کننده میثم منتشلو، موفق به کسب رتبه برتر کشوری در رشته نهج‌البلاغه شد.

مرادی در پایان یادآور شد: سال گذشته سه نفر از دانش‌آموزان کردستانی موفق به کسب عناوین برتر کشوری شدندکه امیدواریم در سال جاری نیز دانش‌آموزان کردستانی خوب بدرخشند.

انتهای پیام
captcha