طرح آموزشی قرآن ویژه مدارس اجرا شود
کد خبر: 4086514
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶

طرح آموزشی قرآن ویژه مدارس اجرا شود

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه با تأکید بر لزوم بکارگیری از ظرفیت مؤسسات قرآنی در بحث آموزش قرآن، گفت: نیازمندیم تا طرح‌هایی با محوریت مؤسسات قرآنی برای آموزش قرآن در مدارس ویژه دانش‌آموزان اجرا کنیم.

پیمان سلیمی اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه

پیمان سلیمی، مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌های قرآنی مؤسسات در بحث آموزش کودکان، اظهار کرد: اتحادیه قرآنی کرمانشاه به‌منظور استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت مؤسسات قرآنی استان در مسیر آموزش‌های قرآنی در نظر دارد تا طرحی را ارائه و در آینده اجرایی کند تا از فرصت و ظرفیت‌های استان برای رشد قرآن‌آموزی کمک بگیرد و این طرح نیازمند همراهی دستگاه‌های مرتبط خواهد بود.

وی افزود: امروز باید به شیوه تخصصی نسبت به رشد و گسترش فرهنگ قرآن‌آموزی در جامعه حساس باشیم و همه باید در این خصوص پای کار بیایند.

سلیمی تصریح کرد: با توجه به مهم بودن موضوع، اتحادیه قرآنی در نظر دارد تا طرح آموزش قرآن در مدارس را به شیوه‌ای علمی و با برنامه‌ریزی صحیح تدوین کند و نسبت به اجرای آن با استفاده از ظرفیت‌های قرآنی بسیار خوب استان مصمم است.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی کرمانشاه بیان کرد: فضای مؤسسات قرآنی و نوع تخصص مربیان و مدیران این مراکز به گونه‌ای است که در انتقال محتوا و مضامین قرآنی به جامعه موفق‌تر عمل می‌کنند و حیف است که از تخصص این مراکز برای گسترش فرهنگ قرآنی به جامعه به ویژه در سنین کودکی بهره نگیریم.

وی گفت: محتوا و روش آموزش قرآن باید در مدارس اثربخش و صحیح باشد و قرآن باید برای همه سنین و اقشار فراگیر شود.

سلیمی در پایان تأکید کرد: شکوفایی استعداد‌های قرآنی زمینه‌ساز تقویت بعد معنوی جامعه است و این امر اتفاق نخواهد افتاد مگر با کار و تلاش نهاد‌های قرآنی و ما معتقدیم این سرمایه‌گذاری از پایه باید اتفاق بیافتد و این پایه از دوران کودکی و از مدارس شکل خواهد گرفت که باید نسبت به آن حساس باشیم و برنامه‌ریزی جامعی برای آن داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha