ایجاد بیش از 4 هزار فرصت شغلی برای نیازمندان البرزی
کد خبر: 4091325
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵

ایجاد بیش از 4 هزار فرصت شغلی برای نیازمندان البرزی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) البرز گفت: چهار هزار و ۵۴۱ نیازمند این استان در نیمه نخست امسال از طریق پرداخت تسهیلات، کاریابی، به‌کارگیری در طرح‌های اشتغال و راهبران شغلی مشغول به کار شدند.

کمیته امداد امام خمینی البرز

به گزارش ایکنا، به نقل از کمیته امداد امام خمینی(ره) البرز، محمد محمدی‌فرد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان البرز اظهار کرد: چهار هزار و ۵۴۱ نیازمند این استان در نیمه نخست امسال از طریق پرداخت تسهیلات، کاریابی، به‌کارگیری در طرح‌های اشتغال و راهبران شغلی مشغول به کار شدند.

وی افزود: این تسهیلات از محل اعتبارات قرض‌الحسنه سهم اشتغال بانک‌ها و صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و نیازمندان جویای کار پرداخت می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه امسال نسبت به سال گذشته ایجاد اشتغال در کمیته امداد رشد ۵۰ درصدی داشته است، بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ ۱۹۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال از طریق بانک‌های عامل به مددجویان و نیازمندان جویای کار پرداخت شده است.

محمدی‌فرد در زمینه آموزش‌های مقدماتی و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و پایدارسازی اشتغال پس از احصا و شناسایی مستعدین اشتغال گفت: تعداد یک هزار و ۱۸۱ نفر در ۱۱۱ رشته شغلی به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، راهبران شغلی و مربیان آموزشگاه‌های طرف قرارداد دوره‌های آموزشی معرفی و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی مشغول به کار شده‌اند.

وی بیان کرد: تسهیلات اشتغال این نهاد در زمینه‌های خدماتی، تولیدی صنعتی، دامپروری، کشاورزی و صنایع‌دستی به مددجویان و زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد و تعدادی از نیازمندان غیرتحت حمایت پرداخت می‌شود.

انتهای پیام
captcha