حمل‌و‌نقل عمومی در حاشیه شهر رایگان می‌شود
کد خبر: 4094737
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶

حمل‌و‌نقل عمومی در حاشیه شهر رایگان می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه اعتبار لازم برای خرید تعدادی اتوبوس و میدل‌باس با هدف رفاه هرچه بیشتر مردم حاشیه شهر تخصیص داده شده است، گفت: به‌دنبال رایگان کردن هزینه حمل‌ونقل عمومی در حاشیه شهر هستیم.

حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر مشهد، حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، با بیان اینکه اولین مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد به اجرای پروژه‌های زودبازده ویژه محلات هدف بازآفرینی اختصاص داشته است، اظهار کرد: در این مصوبه مقرر گردیده که به هر محله اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی اختصاص یابد تا بتواند با نظر شورای اجتماعی محله و ساکنان، پروژه‌های موردنیاز را تعریف و سازمان بازآفرینی عملیات اجرایی را آغاز نماید، این در حالی است که تخصیص این اعتبار، به علاوه بودجه‌ای است که همه ساله به مناطق تعلق پیدا می‌کند.

وی یکی از سیاست‌های دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد را حل مشکلات حوزه حمل‌نقل دانست و گفت: اعتبار لازم برای خرید تعدادی اتوبوس و میدل‌باس با هدف رفاه هرچه بیشتر مردم حاشیه شهر تخصیص داده شده است.

موحدیان با اعلام اینکه به دنبال رایگان کردن هزینه حمل‌ونقل عمومی در حاشیه شهر هستیم، بیان کرد: هزینه هر دستگاه اتوبوس بالغ بر پنج میلیارد تومان است، از طرف دیگر دولت نیز سهم خود را برای اتوبوس پرداخت نمی‌کند، بنابرین شهرداری به‌صورت کامل پا در میدان خدمت گذاشته است.

همچنین غلامحسین صاحبی، رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار کرد: هدف از برگزاری نشست‌های مردمی، پیگیری درخواست‌ها و مطالبات همشهریان و تلاش برای پاسخ‌دهی است، سلسله جلساتی با مدیران دستگاه‌های خدمت‌رسان برای پاسخ به تقاضای مردم براساس اولویت‌ها و نیازهای محله‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بتوانیم با همفکری، مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: سرانه آموزشی در کشور به ازای هر دانش‌آموز، 8 مترمربع است، این سرانه در خراسان رضوی 3.5 مترمربع بوده و این میزان در حاشیه شهر مشهد به حدود یک مترمربع می‌رسد، این گفته بدان معناست که سرانه آموزشی مدارس حاشیه شهر با توجه به تراکم جمعیتی بالا، به یک پنجم از سرانه کشور می‌رسد، در این راستا جلساتی با مدیرکل آموزش و پرورش برگزار شده و به دنبال راه‌حل‌هایی برای رفع مشکلات هستیم.

صاحبی بیان کرد: در دوره چهارم و پنجم شورای اسلامی شهر مشهد، بخش زیادی از معابر خاکی آسفالت شد، اما در حال حاضر نیاز به ترمیم معابر وجود دارد، در سال آینده اختصاص 7000 تن قیر توسط سازمان بازآفرینی در نظر گرفته شده است که امیدواریم روکش آسفالت مناسبی در حاشیه شهر انجام گردد.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: کفپوش‌های «بازار شلوغه» در منطقه گلشهر آسیب دیده و خراب شده است که باید هرچه سریعتر نسبت به ترمیم آن اقدام گردد.

وی ادامه داد: در نظر است که با ایجاد یک محور جدید، بولوار شهید شفیعی را به بولوار میامی متصل کنیم، همچنین با یک طرفه کردن برخی معابر به دنبال کاهش گره ترافیکی در این منطقه هستیم.

با مدیرانی که وظیفه خود را ندانند، تعارف نداریم

در ادامه حجت‌الاسلام حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص تغییرات متوالی مدیریتی در سطح منطقه ۵ شهری، گفت: شهرداران و مدیران با هدف رفع مشکلات مردم برگزیده می‌شوند و باید با دقت نظر به وظیفه خود عمل کنند، اگر در اجرای این مسئولیت خطیر نتوانستند کارآمد باشند، شورای شهر با هیچ فردی تعارف ندارد و آن‌ها را در سمت‌های خود باقی نخواهد گذاشت.

وی ادامه داد: اجرای پروژه‌های شهری در دوره ششم، براساس مسئله‌محوری است، این گفته بدان معناست که پروژه‌هایی بودجه و اعتبار دریافت می‌کنند که اجرای آن براساس نیاز همشهریان بوده باشد و همگان بتوانند از اجرای پروژه منتفع شوند.

انتهای پیام
captcha