راه‌اندازی برنامه تاریخ و آثار تاریخی در مسجدالنبی
کد خبر: 4161388
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰

راه‌اندازی برنامه تاریخ و آثار تاریخی در مسجدالنبی

معاونت احیای میراث و آموزش تولیت کل مسجدالحرام و مسجد النبی از راه‌اندازی برنامه «تاریخ و آثار تاریخی مسجدالنبی و خدمات ارائه شده در آن» با هدف غنی‌سازی اوقات زائران سرزمین وحی خبر داد.

به گزراش ایکنا به نقل از الیوم السابع، تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی برنامه ای را با عنوان «تاریخ و آثار تاریخی مسجدالنبی و خدمات ارائه شده در آن» به راه اندازی کرده  است. در این برنامه که با هدف غنی‌سازی تجربه زائران سرزمین وحی و از سوی معاونت احیای میراث و آموزش تولیت کل مسجدالحرام و مسجد‌النبی اجرا می‌شود، زائران با تاریخچه مسجدالنبی از دوره پیامبر(ص) تاکنون، آثار باقی‌مانده از دوره‌های مختلف تاریخی و همچنین تحولات، توسعه و خدمات ارائه شده از سوی این مسجد مقدس در یک قرن اخیر آشنا می‌شوند.

تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی پیش‌تر نیز برنامه‌های مشابهی از جمله برگزاری نمایشگاه تاریخ معماری مسجدالنبی، نمایشگاه آثار خطی موجود در کتابخانه مسجدالنبی و برنامه‌هایی برای آشنایی زائران با اماکن تاریخی مدینه منوره را به اجرا درآورده است. این تولیت اعلام کرده است که برنامه‌های یاد شده با هدف آشنایی زائران با تاریخ اسلام و همچنین غنی ساختن تجربه سفر آنها به سرزمین وحی تدوین و اجرا شده است.

انتهای پیام
captcha