رسانه‌ها در آگاهی‌بخشی جامعه در اعتیاد پیشگام باشند
کد خبر: 4161669
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲

رسانه‌ها در آگاهی‌بخشی جامعه در اعتیاد پیشگام باشند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان به نقش رسانه در آگاه‌سازی جامعه در مواد مخدر اشاره کرد و گفت: امروزه با توجه به پیشرفت جامعه و مصارف مختلف و جدید مواد مخدر یک رسانه و خبرنگار علاوه بر آگاهی خود به این مقوله باید در آگاهی بخشی به جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان پیش‌قدم باشد.

طالبی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان

مهدی طالبی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان در گفت وگو با ایکنا گلستان ضمن تبریک هفته خبرنگار گفت: خبرنگاران نه تنها سربازان گمنام، مظلومان گمنام جامعه بوده و افرادی که در پشت دوربین و شاید دیده هم نشوند اما قلم آنها و تلاش و زحمات آنها در جمع آوری اطلاعات و نشر آنها در جامعه بسیار تأثیر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت: تربیت و آموزش خانواده‌ها یکی از عامل‌های اصلی در امر اعتیاد است به همین دلیل بهتر است خانواده‌ها قبل از رسیدن فرزندانشان به سن بلوغ آموزش‌های لازم و کافی در زمینه تربیت صحیح و برخورد مناسب با آنان را فرا بگیرند.

طالبی به برنامه‌هایی در راستای پیشگیری از اعتیاد و آگاه‌سازی خانواده‌ها، بیان کرد: برنامه‌ها باید به شیوه‌های جدید و تلفیقی از هنر باشد و پیام مورد نظر را به صورت غیرمستقیم به مخاطب برساند تا تأثیرگذاری بیشتری را داشته باشد.

دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر در گلستان با اشاره به کسب رتبه سوم استانی در کاهش سرقت، افزود: این رتبه‌ها کمکی به استان نکرده، لذا باید تلاش کنیم تا مشکلات را برطرف کرده تا مردم بتوانند راحت‌تر در بستر اجتماع حرکت کنند.

وی به نقش رسانه در آگاه‌سازی جامعه در مواد مخدر اشاره کرد و گفت: امروزه با توجه به پیشرفت جامعه و مصارف مختلف و جدید مواد مخدر یک رسانه و خبرنگار علاوه بر آگاهی خود به این مقوله باید در آگاهی بخشی به جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان پیش‌قدم باشد.

طالبی ضمن تاکید بر اینکه مواد مخدر یک سلاح برای دول استکباری بوده، بیان کرد: استکبار جهانی با این اقدام سخیف سعی در ‌نابودی جامعه به خصوص نسل جوان دارد لذا ما در جنگ نرم قرار داریم که تنها راه دفاع آن آگاهی بخشی نسبت به خطرات مواد مخدر است.

وی با اشاره به اینکه در استان گلستان دچار یک عقب ماندگی تاریخی هستیم، اظهار کرد: با توجه به عدم کادرسازی مناسب در این زمینه، و تأثیر پذیری اقشار از گروه همسالان، ما نیارمند کمک مردمی برای بهبود وضعیت استان بوده تا بتوانیم از این مرحله گذر کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان به همکاری جمعیت مردم نهاد اشاره کرد و گفت: ۱۳۰۰ برنامه در هفته دولت به کمک این نهاد برگزار کرده و 14 همایش با همکاری اعضای کانون‌ها در 7 شهرستان استان صورت گرفته تا آگاهی‌بخشی به صورت عمومی اتفاق بیفتد.

طالبی گفت: در مقایسه با سال گذشته 44 درصد رشد اقدامات پیشگیرانه، 32 درصد رشد نگهداری افراد معتادین متجاهر داشته، لذا برنامه کانون یاریگران زندگی از جمله اقداماتی بوده که اجرایی ان روستاها و شهرها باید مورد مطالبه همه دستگاه‌های اجرایی باشد.

انتهای پیام
captcha