جلوگیری اندونزی از ورود آوارگان روهینگیا
کد خبر: 4184303
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴

جلوگیری اندونزی از ورود آوارگان روهینگیا

اندونزی به منظور جلوگیری از ورود آوارگان روهینگیایی اقدام به تشدید کشتی‌های دریایی خود کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از جسور پست، به گفته مقامات مسئول در اندونزی این کشور گشت‌های دریایی خود را در منطقه آچه تشدید کرده است تا از ورود قایق‌های جدید حامل پناهجویان روهینگیا که بیش از هزار نفر از آن‌ها ظرف یک هفته وارد این کشور شده‌اند، جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اندی رحمان سیاه، رئیس پلیس آچه در بیانیه‌ای اعلام کرد: پلیس در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته برای جلوگیری از ورود پناهجویان روهینگیا به شرق آچه، گشت‌زنی می‌کند.

در این بیانیه توضیح داده شده است که پلیس دستوری را برای مناطق ساحلی و به منظور تشدید نظارت، چه در ساحل و چه در تنگه مالاکا، برای جلوگیری از ورود روهینگیاها صادر کرده است.

در شمال آچه، پس از گزارش ماهیگیران مبنی بر اینکه آن‌ها یک قایق روهینگیا را در فاصله 3.6 کیلومتری ساحل پیدا کردند، گشت‌زنی‌ها تقویت شده است.

نهارالدین، رئیس ماهیگیران منطقه دوانتارا در شمال آچه که مانند بسیاری از اندونزیایی‌ها تنها از یک نام استفاده می‌کند، گفت: ماهیگیران نیز در این گشت‌ها شرکت کردند.

بسیاری از مردم آچه مدت‌هاست که نسبت به وضعیت اسفبار این اقلیت مسلمان ابراز همدردی می‌کنند، اما برخی اکنون با آن‌ها خصومت نشان می‌دهند و از ورود این مهاجران شکایت دارند؛ چرا که منابع محدود آن‌ها را مصرف می‌کنند و گاهی با ساکنان محلی درگیر می‌شوند.

بیش از هزار پناهجوی روهینگیا از 14 نوامبر به استان آچه در منتهی الیه غرب اندونزی وارد شده‌اند که بالاترین تعداد پناهجویان از سال 2017 است.

هفته گذشته روستاییان تلاش کردند قایق‌های مهاجران را به دریا بازگردانند، اما در نهایت توسط مقامات پذیرفته شده و به یک پناهگاه موقت منتقل شدند.

روهینگیاها که اکثریت آن‌ها مسلمان هستند، در میانمار مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند و هزاران نفر از آن‌ها هر ساله در سفرهای دریایی خطرناک و پرهزینه اغلب با قایق های ساده، جان خود را به خطر می‌اندازند.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴۰۲/۰۹/۰۷ - ۰۸:۲۵
0
0
منم میخام بیام
captcha