«مدرس» و «میرزا کوچک خان» مهمان سیما می‌شوند + فیلم
کد خبر: 4184891
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۳
در پایان این هفته

«مدرس» و «میرزا کوچک خان» مهمان سیما می‌شوند + فیلم

در پایان هفته، سیما در آثار نمایشی خود با فیلم‌هایی چون؛ «مدرس»، «مرغ حق»، «کوچک جنگلی» و «سردار جنگل» به شهید مدرس و میرزا کوچک‌ خان نگاه ویژه دارد.

«مدرس» و «میرزا کوچک خان» پایان هفته میهمان سیما شدند + فیلم

به گزارش ایکنا، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن؛ «مدرس»، «مرغ حق»، «با من مهربان باش»، «کوچک جنگلی»، «سردار جنگل» و...  پنج‌شنبه و جمعه 9 و 10 آذر از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

شبکه یک سیما

فیلم سینمایی «مدرس» به کارگردانی محمدرضا ورزی، جمعه 10 آذر ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. این فیلم زندگی و مبارزات شهید آیت‌اللّه سید حسن مدرس در بحبوحه اوضاع سیاسی و اقتصادی ایران در زمان حکومت پهلوی را نشان می‌دهد. حسین محجوب، محمد مطیعی، میرطاهر مظلومی و فخرالدین صدیق شریف در فیلم سینمایی «مدرس» هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه دو سیما

فیلم سینمایی «مرغ حق» به کارگردانی حسین مختاری و مسعود فروتن، جمعه 10 آذر ساعت ۰۰:۳۰ دقیقه بامداد از شبکه دو سیما پخش می‌شود. این فیلم درباره زندگی و حیات سیاسی و در نهایت شهادت آیت‌الله مدرس است. زنده یاد هادی اسلامی، دانیال حکیمی، مجید جعفری، زنده یاد جمشید اسماعیل خانی، شمسی فضل الهی و حسین سحرخیز در فیلم سینمایی «مرغ حق» ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «با من مهربان باش» به کارگردانی یاشار سربلند، جمعه 10 آذر ساعت ۰۸:۱۵ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. این فیلم در مورد دو جوان عقب افتاده ذهنی و حرکتی است که در دو خانواده متفاوت از لحاظ اقتصادی زندگی می‌کنند. پدرهای هر دو پسر پارچه‌فروشند اما یکی از آنها عمده‌فروش است و دیگری به صورت خرده‌فروشی به این کار اشتغال دارد. پدر متمول آنها مشغله زیاد کاری و غرور بی جایی دارد که... اصغر نقی‌زاده، سیاوش طهمورث و افسانه ناصری در فیلم تلویزیونی «با من مهربان باش» بازی کرده‌اند.

«مدرس» و «میرزا کوچک خان» پایان هفته میهمان سیما شدند + فیلم

فیلم سینمایی «کوچک جنگلی» به کارگردانی «بهروز افخمی»، شنبه 11 آذر ساعت ۰۰:۳۰ دقیقه بامداد از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید: همزمان با جنگ جهانی دوم و در حالی که کشور از دو سو مورد تاخت و تاز بیگانگان قرار گرفته و ایران همیشه سبز را به سرزمینی نیمه ویران مبدل ساخته است؛ مردان غیور گوشه گوشه این سرزمین، با حرکت هایی خودجوش و مردمی به عرصه میدان باز گشته و در مقابل مهاجمین صف‌آرایی می‌کنند. علی‌رضا مجلل، مهدی هاشمی، زنده یاد عباس امیری، زنده یاد فتحعلی اویسی، جهانگیر الماسی، زنده یاد داوود رشیدی و حسین محجوب در این فیلم بازی کرده‌اند.

شبکه سه سیما

فیلم تلویزیونی «پسر ارشد من» به کارگردانی سعید اسدی، پنج‌شنبه 9 آذر ساعت ۱۰:۰۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود. داستان این فیلم درباره پیرمردی است که در سن 70 سالگی تصمیم می‌گیرد ازدواج کند. او با پستچی محل دوست است. سیروس ابراهیم‌زاده، رضا بابک، مریم امیرجلالی، معصومه آقاجانی، افسانه ناصری و بهناز سلیمانی در فیلم تلویزیونی «پسر ارشد من» بازی کرده‌اند.

شبکه چهار سیما

فیلم تلویزیونی «آخرین شکوفه پاییزی» به کارگردانی حسین تبریزی، پنج‌شنبه 9 آذر ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود. این فیلم به زندگی شهید دکتر مجید شهریاری، استاد دانشگاه و دانشمند علوم و فناوری هسته‌ای کشورمان  می‌پردازد که با تلاش و فعالیت‌های خستگی‌ناپذیر در دانشگاه و همکاری با سازمان انرژی اتمی ایران در صدد  ارتقای این بخش و خدمت به علوم پزشکی است. کاوه خداشناس، زهرا سعیدی، سپیده خداوردی و مهدی صبایی در فیلم تلویزیونی «آخرین شکوفه پاییزی» نقش‌آفرینی کرده‌اند. 

فیلم سینمایی «سردار جنگل» به کارگردانی امیر قویدل، جمعه 10 آذر ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار روی آنتن می‌رود. در این فیلم خواهیم دید: ارتش سرخ برای دستگیری ژنرال دین یکین و تارو مار کردن بقایای گارد سفید وارد بندر انزلی می شود و هیئت اتحاد اسلام از ژنرال واسکو لنیکف و میرزا کوچک خان با آنان در کشتی ملاقات می کند و پیمانی 9 ماده‌ای منعقد می‌کنند.  ولی‌اله مؤمنی، علی ثابت فر، منوچهر اسماعیلی، سیروس قهرمانی، شهروز رامتین و کاظم افرندنیا در فیلم سینمایی «سردار جنگل» بازی کرده‌اند.

«مدرس» و «میرزا کوچک خان» پایان هفته میهمان سیما شدند + فیلم

شبکه تهران سیما

فیلم تلویزیونی «اولین نمایش» به کارگردانی امیر حسین عنایتی، پنج‌شنبه 9 آذر ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. داستان این فیلم درباره خشایار پسربچه‌ای است که علاقه زیادی به کار نمایش دارد و می‌خواهد یک کار نمایشی با دوستانش انجام دهد ولی تمرین کافی ندارند و کارشان مناسب نیست و با اجرای آنها موافقت نمی‌شود.  مسعود توکلی، پارسیا شکوری، نفیسه روشن، یوسف صیادی و عباس جمشیدی فر در این تله فیلم بازی کرده‌اند.

شبکه نمایش

فیلم سینمایی «فرحه» به کارگردانی دارین سلام، پنجشنبه 9 آذر ساعت ۱۳:۰۰ از شبکه نمایش پخش می‌شود. داستان این فیلم با بازی علی سلیمان، اشرف برهم و کرم طاهر؛ در روستای الطنطوره در شمال فلسطین اشغالی و برای دختری ۱۴ ساله با همین نام رخ می‌دهد که در یک انباری پنهان شده است. او در روزهای طولانی که در این انباری به سر می‌برد شاهد اتفاقات وحشتناکی است که توسط گروه‌های صهیونیست و با همراهی افسران انگلیسی نسبت به یک خانواده فلسطینی انجام می‌شود.

فیلم سینمایی «شاهد عینی» به کارگردانی جهانبخش لک نیز جمعه 10 آذر ساعت ۱۳:۰۰ از شبکه نمایش پخش می‌شود. در این فیلم خواهیم دید: امیرعلی که پسری بازیگوش است در جمع دوستانش داستان‌های تخیلی می‌گوید و همه او را دروغگو خطاب می‌کنند. روزی امیرعلی با دوستش مجید دعوایش می‌شود و سر او را می‌شکند...

سیامک اشعریون، ثریا قاسمی، علیرضا اوسیوند، ساناز سماواتی، مهرداد ضیایی و زیبا بروفه در فیلم سینمایی «شاهد عینی» بازی کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha