ارتش قرآنی از افتخارات منحصربه‌فرد جمهوری اسلامی ایران است
کد خبر: 4184931
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱
در آیین اختتامیه چهل‌وسومین مسابقات قرآن نزاجا مطرح شد

ارتش قرآنی از افتخارات منحصربه‌فرد جمهوری اسلامی ایران است

استاد حوزه علمیه قم گفت: بزرگترین مدال برای ارتش جمهوری اسلامی ایران این است که هیچ ارتشی در دنیا حتی در کشورهای اسلامی، قرآنی نیست؛ ولی یکی از ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران، داشتن ارتش قرآنی است.

آیین اختتامیه چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن نزاجابه گزارش ایکنا از اصفهان، آیین اختتامیه چهل‌‌و‌سومین دوره مسابقات قرآن نزاجا به میزبانی گروه ۸۴۰ موشکی شهرستان کاشان و تجلیل از نفرات برتر این مسابقات، امروز، هشتم آذر‌ماه در آستان مقدس حضرت سلطان علی بن محمد باقر(ع) مشهد اردهال برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی انصاری قمی، نویسنده، محقق و استاد حوزه علمیه قم در این آیین اظهار کرد: کتاب‌های آسمانی نظیر تورات و انجیل هر کدام با فاصله ۵۵۰ سال جمع‌آوری شده؛ اما کتاب قرآن که متشکل از شش هزار و ۶۶۶ آیه است، جدا از اینکه یک بار دفعتاً بر قلب پیغمبر اسلام(ص) الهام شده، نزولی تدریجی طی ۲۳ سال نیز داشته است.

وی با بیان اینکه کلمه‌ای از قرآن جابه‌جا و یا حذف نشده است، در شرح ماجرای دیدار خود با پاپ گفت: در دیداری که با شخصیت بزرگ مسیحی یعنی پاپ داشتم، متوجه شدم که وی هفت تفسیر از قرآن را مطالعه کرده و معتقد است انجیل، کتاب مربوط به زمان گذشته محسوب می‌شود. پاپ آرزو داشت که کاش صاحب کتابی چون قرآن بودند و از اینکه مسلمانان این کتاب را دارند؛ اما فقیرترین، مظلوم‌ترین و نادارترین مردم هستند، تأسف خورد.

این نویسنده و محقق با بیان اینکه چنانچه قرآن را داشته باشیم، اما آن را نخوانیم، پس حامل قرآن نیستیم، اضافه کرد: پیامبر(ص) می‌فرماید: «حملة القرآن المخصوصون برحمة الله، الملبسون نور الله، المعلمون کلام الله، المقربون من الله من و الاهم فقد و الی الله و من عاداهم فقد عادی الله؛ حاملان قرآن مخصوصند به رحمت و بخشش خدا و پوشیده به نور خدا، معلم کلام خدا و مقربان نزد خدا هستند؛ هر کس آنها را دوست بدارد، خدا را دوست داشته و هر که با آنها دشمن باشد، با خدا دشمن است.»

وی با بیان اینکه هر آیه از کتاب قرآن را بخوانیم، حجابی از روی چشممان برداشته می‌شود، افزود: از پیامبر(ص) پرسیدند: چرا شما پیامبر خاتم شدید؟ ایشان پاسخ داد: «من اولین نفر بودم که قبل از عالم ذر به دعوت خداوند لبیک گفتم؛ اما ۷۰ هزار حجاب را درنوردیدم تا به اینجا برسم‌؛ لذا در مقام پیامبر خاتم مبعوث شدم.»

انصاری قمی در پایان سخنان خود اظهار کرد: بزرگترین مدال برای ارتش جمهوری اسلامی ایران این است که هیچ ارتشی در دنیا حتی در عراق، عربستان و سایر کشورهای اسلامی، قرآنی نیست؛ ولی یکی از ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران، داشتن ارتش قرآنی است.

یادآور می‌شود، چهل‌‌و‌سومین دوره مسابقات قرآن نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به میزبانی گروه ۸۴۰ موشکی شهرستان کاشان با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از نخبگان و چهره‌های قرآنی نزاجا و داوران بین‌المللی از پنجم آذرماه با همکاری تولیت آستان مقدس حضرت علی بن محمد باقر(ع) مشهد اردهال کاشان آغاز شد و به مدت چهار روز ادامه داشت.

این مسابقات در هشت رشته حفظ یک، سه، پنج، ۱۰، ۱۵، ۲۰ و ۲۵ جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، مفاهیم و جزء ۲۵ با تفسیر آیت‌الله مکارم شیرازی در دو مقطع کارکنان پایور و وظیفه برگزار و در آیین اختتامیه از نفرات برگزیده این رشته‌ها تجلیل شد.

زهراسادات محمدی

انتهای پیام
captcha