زیربنای بیش از 24 هزار مترمربعی کتابخانه‌های عمومی استان کردستان
کد خبر: 4191186
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱

زیربنای بیش از 24 هزار مترمربعی کتابخانه‌های عمومی استان کردستان

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان زیربنای کتابخانه‌های عمومی کردستان را ۲۴ هزار و ۳۰۰ متر مربع ذکر کرد و گفت: هم اکنون نزدیک به 52 هزار نفر در این کتابخانه‌ها عضویت دارند.

معصومه حسنی‌خونسار، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، معصومه حسنی‌خونسار، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان امروز، 11دی در بازدید از  پروژه ساخت کتابخانه روستای سراب قامیش سنندج با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر فرهنگی بودن استان کردستان گفت: در این راستا توسعه شاخص‌های کتابخوانی به عنوان بخش مهمی از فرهنگ استان باید مورد توجه جدی متولیان امر باشد.

وی با تأکید بر اینکه کتابخانه‌های عمومی از مهم‌ترین ارکان توسعه فرهنگی در کشور هستند، افزود: توسعه کتابخانه‌های عمومی نیازمند حمایت مسئولان است و باید بیش از پیش مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با اشاره به فعالیت ۵۴ باب کتابخانه عمومی نهادی در استان کردستان، بیان کرد: هم اکنون بالغ بر ۹۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان برای بهره‌مندی مردم استان کردستان موجود است.

وی زیربنای کتابخانه‌های عمومی کردستان را ۲۴ هزار و ۳۰۰ متر مربع ذکر کرد و گفت: هم اکنون نزدیک به 52 هزار نفر در این کتابخانه‌ها عضویت دارند.

حسنی‌خونسار افزود: در حال حاضر 16 باب کتابخانه عمومی روستایی در استان کردستان وجود دارد که بیشترین پراکندگی کتابخانه‌های روستایی مربوط به شهرستان‌های سنندج و کامیاران است.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی  احداث کتابخانه عمومی روستای سراب قامیش از سال ۱۳۹۰ در استان اظهار کرد: این پروژه دارای ۸۴۰ متر مساحت و ۳۲۰ متر زیربنا است که با تکیمل و تجهیز آن، بخشی از نیازهای فرهنگی روستای سراب قامیش به ویژه در حوزه کتاب و کتابخوانی مرتفع می‌شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه ساخت کتابخانه روستای سراب قامیش سنندج گفت: مجری اجرای این پروژه اداره کل راه و شهرسازی استان بوده که در تلاشیم این پروژه در آینده ای نزدیک به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام
captcha