روزنامه‌نگار تراز انقلاب نگهبان هویت اسلامی است
کد خبر: 4195467
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
مهدی توکلیان:

روزنامه‌نگار تراز انقلاب نگهبان هویت اسلامی است

پیشکسوت و فعال رسانه‌ای گفت: روزنامه‌نگار تراز انقلاب، نگهبان هویت ایرانی- اسلامی و مقابله با تحریف‌های رسانه‌های غربی است.

روزنامه‌نگار تراز انقلاب؛ نگهبان هویت اسلامیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ مهدی توکلیان، پیشکسوت و فعال رسانه‌ای در پاسخ به این سؤال شاخص‌ترین ویژگی روزنامه‌نگار تراز انقلاب اسلامی چیست، گفت: خبرنگار تراز انقلاب باید به گفتمان‌سازی پیشرفته علمی و عمومی مشغول باشد. به این معنا که در محتوا و فحوای رسانه خود، اطلاعات و ایده‌ها را به گونه‌ای علمی و قابل فهم برای جامعه منتقل کند. در واقع به عنوان یک پیشوای رسانه‌ای، باید از مخاطبان خود بخواهد، با دیده‌بانی و تفکر منطقی به محتوا نگاه کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: این قشر باید با ارائه مطالبی که ماهیت ایرانی- اسلامی را نمایان کند، فرهنگ جامعه را زنده نگه داشته و محتوا‌های خود را با ساختار رسانه خود و از همه مهمتر با آرمان‌های انقلاب هماهنگ کند.

توکلیان با اشاره به اینکه شاخصه‌هایی همچون جریان‌ساز بودن، ظلم‌ستیز بودن و روشنگر بودن به عنوان عناصر اصلی در کنار انقلابی‌گرایی اخلاق در دفاع از انقلاب نقش دارند، گفت: این عناصر باید منجر به فعالیت رسانه‌ای شوند که از بی‌پروایی در حوزه انقلاب جلوگیری کرده و به ایجاد یک رسانه فعال برای ترویج اهداف انقلابی منجر شود.

پیشکسوت و فعال رسانه‌ای تأکید کرد: روزنامه‌نگار تراز انقلاب نباید بازیچه بازیگردانان رسانه غربی و امپریالیسم شود، بلکه باید در کنار اخلاص و اخلاق، به دفاع بی‌پروا از انقلاب بپردازد تا تمدن نوین اسلامی نهادینه شود. همچنین باید با تسلط بر مهارت‌های ارتباطی و تبیین قوانین انقلابی بپردازد. او باید توانایی داشته باشد تا با استفاده از زبانی قابل فهم، آگاهی مردم را افزایش داده و به نقد‌های سازنده نسبت به مواردی که با اهداف انقلاب در تضاد هستند، بپردازد.

پیشکسوت و فعال رسانه‌ای به رضا مقدسی اشاره کرد و گفت: رضا مقدسی یک پیشوای فعال در حوزه رسانه و تراز انقلاب بود که هدف اصلی از فعالیت‌های خود، ایجاد، جاری و ساری کردن هویت ایرانی- اسلامی در جامعه بود. او با استفاده از تجربیات و دانش خود در زمینه رسانه، به دنبال ایجاد فضا‌هایی بود که ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی را به بهترین شکل ممکن منعکس کند.

توکلیان تصریح کرد: رضا مقدسی نشان داد که یک روزنامه‌نگار تراز انقلاب چگونه می‌تواند با بهره‌گیری از اصول اخلاص، اخلاق و جسمانیت در مسیر بهبود فرهنگ جامعه حرکت کرده و با ترویج هویت ایرانی- اسلامی، جامعه را به سمت اهداف انقلابی و پیشرفت رهنمون کند. این نمونه به عنوان الگویی برای نسل‌های آینده نشان‌دهنده است که روزنامه‌نگاران تراز انقلاب با ارتقا فرهنگ و ارزش‌های اجتماعی می‌توانند نقش مؤثری در ساختار جامعه ایفا کنند.

جایزه «قلم مقدس» نماد روزنامه‌نگار تراز انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال گذشته توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور اهالی رسانه رونمایی شد. معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر دارد امسال این جایزه را به روزنامه‌نگاران تراز انقلاب اسلامی، روز ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ در تالار رودکی اهدا کند.

انتهای پیام
captcha