۱۴ روش تشخیص هک گوشی موبایل
کد خبر: 4196147
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
دانستنی‌های سایبری/ ۴۸

۱۴ روش تشخیص هک گوشی موبایل

وقتی فردی گوشی یا تبلت شما را هک می‌کند، نشانه‌هایی از خود به جا می‌گذارد. شما با دانستن علائم هک شدن گوشی می‌توانید به سرعت جلوی سرقت اطلاعات خودتان را بگیرید.

14 روش تشخیص هک گوشی موبایلبه گزارش ایکنا؛ اگر در گوشی مویابلتان اتفاق‌های غیرمعمول رخ می‌دهد، مثلاً به منوی برنامه‌ها می‌روید و در آنجا اپلیکیشن تازه‌ای می‌بینید و یا بی‌دلیل حجم اینترنتتان تمام می‌شود، نشان می‌دهد احتمالاً گوشیتان هک شده است.

هک شدن گوشی زمانی اتفاق می‌افتد که فرد یا حتی گاهی اوقات سیستمی بزرگ‌تر بخواهد، اطلاعات شخص یا سازمانی دیگر را بدون آنکه کسی متوجه شود، سرقت کند و گوشی‌های هوشمند یکی از دستگاه‌های مستعد برای هک شدن هستند.

تاکنون در قالب دانستنی‌های سایبری، توصیه‌ها و هشدار‌های مهمی از سوی پلیس فتا به اطلاع مخاطبان رساندیم. مخاطبانی که نسبت به این توصیه‌ها، بی‌اهمیت هستند، در دام هکر‌ها و مجرمان سایبری می‌افتند. وقتی فردی گوشی یا تبلت شما را هک می‌کند، نشانه‌هایی از خود به جا می‌گذارد. شما با دانستن علائم هک شدن گوشی می‌توانید به سرعت جلوی سرقت اطلاعات خودتان را بگیرید و هکر را در رسیدن به خواسته‌اش ناکام بگذارید.

خالی شدن سریع شارژ باتری موبایل

مصرف بالای اینترنت

افزایش دمای گوشی

کند شدن سرعت گوشی

دریافت یا ارسال پیامک‌های ناشناس به صورت خودکار

نصب خودکار نرم افزار‌ها

تمام شدن اعتبار سیم کارت یا بالا رفتن مبلغ قبض

کند شدن بیش از اندازه گوشی

باز شدن خودکار مرورگر گوشی

به گوش رسیدن نویز در هنگام تماس

تغییر تنظیمات Google Play Protect؛ تشخیص هک شدن گوشی اندروید

نمایان شدن پیام‌های پاپ آپ عجیب و خودکار

اسپم شدن خودکار ایمیل‌های ارسالی شما

از کار افتادن برخی اپلیکیشن‌ها و تغییر خودکار زبان در وبگردی

انتهای پیام
captcha