5 روزنامه‌نگار تراز انقلاب اسلامی تجلیل شدند
کد خبر: 4197648
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴

5 روزنامه‌نگار تراز انقلاب اسلامی تجلیل شدند

5 روزنامه‌نگار تراز انقلاب اسلامی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین یادمان مرحوم رضا مقدسی معرفی و تجلیل شدند.

5 روزنامه‌نگار تراز انقلاب اسلامی تجلیل شدندبه گزارش خبرنگار ایکنا، آیین نکوداشت مرحوم رضا مقدسی و اهدای نشان روزنامه‌نگار تراز انقلاب اسلامی امروز شنبه ۱۴ بهمن ماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و روزنامه‌نگاران و اساتید این حوزه در تالار رودکی برگزار شد.  

در این مراسم از ۵ روزنامه‌نگار تراز انقلاب اسلامی از جمله محمدکاظم انبارلویی، سردبیر روزنامه رسالت، پیام تیرانداز، مدیرعامل خبرگزاری فارس، حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان، سیدمحمد شجاعی طباطبایی، کاریکاتوریست و عبدالله گنجی، منتقد با اهدای تندیس طلایی، لوح تقدیر و هدیه نقدی یک میلیارد ریالی تجلیل شد.  

انبارلویی بعد از دریافت جایزه‌ گفت: حرف‌های شیخ طادی در جشنواره فیلم فجر یک مغالطه در رابطه با جنگ رسانه‌ای است و این مطالب شایسته این هنرمند نبود و به دور از بصیرتی است که از هنرمندان انتظار داریم و امیدوارم جبران کند.  

حسین شریعتمداری نیز در ادامه گفت: کاری که امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی کرد، غبار قرن‌ها بدعت‌ را از چهره اسلام زدود و همچون بعثتی دوباره بود. از رسول اکرم(ص) نقل شده است که؛ سه صدای، قلم، صدای پای مجاهدان و چرخش چرخ ریسندگان به عرش الهی می‌رسد.

گنجی نیز در ادامه گفت: بدون تردید قلمی قدرتمندتر از قلم امام خمینی(ره) از جهت فصاحت و بلاغت در دوره ما نیست. روح الهی در قلم امام خمینی(ره) حاکم است و این قلم باید به نسل امروز شناسانده شود.

در ادامه این مراسم، از پدر آیدا قاسمی، دانش‌آموز خبرنگار کرمانی که به همراه مادرش در حادثه تروریستی به شهادت رسیده است، با اهدای لوح تقدیر و سفر کربلا تجلیل شد. همچنین از حسین پاک، خبرنگار اعزامی به غزه که اکنون ۱۱۷ روز است به این منطقه اعزام شده است و میترا لبافی، خبرنگار فعال فرهنگی تجلیل و قدردانی شد.

در پایان این مراسم، نقاشی چهره مرحوم رضا مقدسی که از سوی مرضیه محمدیان اجرا شد به همسر و فرزند مرحوم مقدسی اهدا شد.

انتهای پیام
captcha