انتخاب ۵۰ اثر نمایشگاهی در نخستین جشنواره صنایع خلاق فرهنگی عالم آل محمد(ص)
کد خبر: 4202050
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸

انتخاب ۵۰ اثر نمایشگاهی در نخستین جشنواره صنایع خلاق فرهنگی عالم آل محمد(ص)

دبیر علمی جشنواره ملی صنایع خلاق فرهنگی عالم آل محمد(ص) گفت: از مجموع ۸۰۰ اثر واصله به جشنواره ۵۰ اثر نمایشگاهی پس از سه مرحله داوری انتخاب شده است.

نخستین جشنواره صنایع خلاق فرهنگی عالم آل محمد(ص)به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، قاسم صادقی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) و دبیر علمی جشنواره ملی صنایع خلاق فرهنگی عالم آل محمد(ص)، در نشست خبری تشریح برنامه‌های این جشنواره در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، اظهار کرد: از یک سال و نیم پیش که دانشگاه امام رضا(ع) به عنوان میز علمی آستان قدس رضوی معرفی شده ماموریت بر عهده ما گذاشته شده تا اولین دوره جشنواره را برگزار کنیم.

وی افزود: در پایان دریافت آثار ۸۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده و سه مرحله داوری داشتیم و یک جمع بندی نهایی صورت گرفته است.

صادقی ادامه داد: در غربال اولیه از بین ۸۰۰ اثر ۴۰۰ اثر جدا شدند و به مرحله داوری تخصصی راه یافت در مرحله داوری تخصصی، از داوران متخصص دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور در این مرحله دعوت شد و  هر ۴۰۰ اثر  توسط سه داور تخصصی داوری و امتیازدهی شد.

دبیر علمی جشنواره  ملی صنایع خلاق فرهنگی عالم آل محمد بیان کرد: پس از بررسی در دبیرخانه از بین ۴۰۰ اثر ۵۰ اثر نمایشگاهی انتخاب شدند و از فردا 8 اسفندماه، این آثار در نمایشگاه تخصصی واقع در مدرسه معارفی بنیاد فرهنگی رضوی واقع در فرامرز عباسی ۲۵ به نمایش در خواهد آمد.

صادقی تصریح کرد: از بین ۵۰ اثر با توجه به اینکه  هدف اصلی جشنواره استفاده از خروجی‌های جشنواره در جغرافیای آستان قدس رضوی بود با برگزاری جلسات متعدد در سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی از مجموع آثار هفت اثر در بخش عمومی و دو اثر در بخش دانش‌آموزی انتخاب شدند و در مراسم اختتامیه از این ۹ اثر تقدیر ویژه خواهد شد.

دبیر علمی جشنواره ملی صنایع خلاق فرهنگی عالم آل محمد افزود: تفاوت معنادار این جشنواره با سایر جشنواره‌ها این است که آثار برگزیده در جلساتی که با نهادهای زیر مجموعه آستان قدس رضوی داشتیم جلب مشارکت در راستای تولید انبوه و سفارش‌دهی آثار داشتیم.

وی گفت: در اولین دوره برگزاری جشنواره بحث شبکه‌سازی و جریان‌سازی برای ما اهمیت دارد و امید است ارتقا و کیفی‌سازی را برای دوره‌های بعدی جشنواره داشته باشیم، ضمن اینکه یکی بحث صنایع خلاق هوشمند هم در این جشنواره مشهود بود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: دو نوع حمایت از برگزیدگان این دوره از جشنواره داریم یکی حمایت برای تولید انبوه خواهد بود و دومین مورد حمایت از هفت اثر برگزیده است که این حمایت در سه سطح شامل سطح یک، سطح دو و سطح سه از مجموعه آثار برگزیده خواهد بود.

انتهای پیام
captcha