اولین دوره مسابقات فیجیتال دانشجویی کشور سال آینده برگزار می‌شود
کد خبر: 4204646
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷
مدیر مرکز بازی‌های الکترونیک راوینو خبر داد:

اولین دوره مسابقات فیجیتال دانشجویی کشور سال آینده برگزار می‌شود

مدیر مرکز بازی‌های الکترونیک راوینو با بیان اینکه فیجیتال (Phygital) یک رشته ورزشی جدید است که از انجام یک ورزش فیزیکی همراه با بازی دیجیتالی پدید آمده است، گفت: اولین دوره مسابقات فیجیتال ویژه دانشجویان کشور در دو بخش مردان و زنان در سال آینده در سه مرحله شهری، استانی و کشوری برگزار می‌شود. 

ارسالی*** اولین دوره مسابقات فیجیتال دانشجویی کشور سال آینده برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی راوینو، محمود آزوش، مدیر مرکز بازی‌های الکترونیک مؤسسه راوینو و رئیس سازمان لیگ ورزش‌های الکترونیک با بیان اینکه فیجیتال یک رشته ورزشی نوپا است که جای خود را به سرعت در سرتاسر دنیا بازکرده و رشد چشم‌گیری داشته است، اظهار کرد: کشور ما نیز مانند دیگر کشور‌ها به عرصه فیجیتال ورود پیدا کرده است در همین راستا مؤسسه راوینو با مشارکت انجمن ورزش‌های الکترونیک کشور، اولین دوره مسابقات فیجیتال دانشجویی کشور را از فروردین ۱۴۰۳ در سه مرحله شهری، استانی و کشوری ویژه دانشجویان ورودی نیمه دوم ۱۴۰۲-۱۴۰۳ برگزار می‌کند این در حالی است که هر گروه می‌تواند از یک مربی و یک سرپرست؛ خارج از مجموعه دانشگاه استفاده کند.

وی در مورد جزئیات برگزاری اولین دوره مسابقات فیجیتال دانشجویی کشور افزود: اولین دوره مسابقات فیجیتال دانشجویی کشور در رشته فوتبال که ترکیبی از دو ورزش فوتسال و بازی دیجیتال فوتبال اف‌سی ۲۴ (FC ۲۴) است؛ برگزار می‌شود.

مدیر مرکز بازی‌های الکترونیک مؤسسه راوینو درباره نحوه برگزاری این مسابقات ابراز کرد: شکل برگزاری بدین صورت است که بازیکنان ابتدا برروی کنسول PS۵ به صورت تیمی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و پس از ۵ دقیقه استراحت به سالن ورزشی فوتسال رفته و در زمین بازی به صورت فیزیکی مسابقه می‌دهند. برنده بازی تیمی است که در مجموع دو مسابقه دیجیتال و فیزیکی پیروز شود.

آزوش ادامه داد: فیجیتال دارای رشته‌های مختلف است، اما در کشور ما به دلیل استقبال گسترده از رشته فوتبال و جایگاه ویژه‌ای که این رشته نزد برگزارکنندگان دارد، اولین دوره مسابقات فیجیتال دانشجویی کشور در رشته فوتسال + اف سی (فیفای سابق) برگزار می‌شود. البته با توجه به تعداد بالای علاقه‌مندان به سایر رشته‌های ورزشی، بستر حضور سایر رشته‌ها در دوره‌های بعد در کشور فراهم خواهدشد. از جمله این رشته‌ها می‌توان به، فوتبال + eFootball، بسکتبال + NBA ۲K، لیزر تگ (پینت بال) + کانتر، هاکی + NHL اشاره کرد.

مدیر مرکز بازی‌های الکترونیک مؤسسه راوینو با تأکید بر اینکه تحرک در فیجیتال و بازی با دستگاه‌های مختلف در زمین واقعی و فیزیکی از مزایای این رشته محسوب می‌شود، تصریح کرد: فیجیتال زمینه و بستر بازی دیجیتال همراه با ورزش و تحرک بدنی را برای شرکت‌کنندگان فراهم می‌سازد این رشته در کشورمان نیز نگرانی خانواده‌ها، نهاد‌ها و وزارت خانه‌هایی همچون وزارت علوم، آموزش‌وپرورش و نهاد‌های مختلف تربیتی در خصوص عدم تحرک جوانان و نوجوانان هنگام بازی دیجیتال را برطرف می‌کند باید به این موضوع اشاره کرد که در گذشته این نهاد‌ها همواره این نقد را به بازی‌های دیجیتال داشته‌اند که در این مقوله تحرک خاصی مشاهده نمی‌شود بنابراین نمی‌توان این‌گونه فعالیت‌ها را ورزش محسوب کرد لذا نظریاتی از این دست، سدی برای ورود جدی و رسمی جوانان به این عرصه ایجاد کرده بود و فیجیتال، دریچه‌ای تازه برای حضور جوانان به این عرصه گشود.

آزوش یادآور شد: فیجیتال نگرانی‌ها نسبت به عدم تحرک افراد در هنگام بازی در فضای مجازی را برطرف کرد همین ویژگی یکی از دلایل جذابیت فیجیتال به‌شمار می‌رود لذا جذابیت‌های این رشته نوپدید، شرایطی رقم زد تا روزبه‌روز تعداد متقاضیان و طرفداران این رشته بیشتر شود، البته در حال حاضر چندین کشور به‌طور رسمی به این عرصه ورود پیدا کردند و مسابقاتی برای آن طراحی و برنامه‌ریزی کرده‌اند که بحمدالله ایران نیز جزو کشور‌های پیشرو در این عرصه به حساب می‌آید.

رئیس سازمان لیگ ورزش‌های الکترونیک، فعالیت در حوزه پهباد‌ها و رباتیک را نیز از دیگر ورزش‌های الکترونیکی جدید برشمرد و گفت: اکنون ظرفیت فعالیت در حوزه پهباد و رباتیک در کشور وجود دارد و بستر آن مهیا شده است.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان به شرکت در اولین دوره از مسابقات فیجیتال می‌توانند از طریق سایت www.iranphygital.com ثبت‌نام کنند و شانس خود را برای قهرمانی در این دوره از رقابت‌ها محک بزنند این در حالی است که دانشجویان پس از قهرمانی در دانشگاه خود می‌توانند به سطح استان راه یابند و در صورت قهرمانی در مرحله استانی به مرحله کشوری صعود خواهند کرد، تیم‌های برتر کشوری، علاوه بر کسب افتخار برای خود و دانشگاه محل تحصیلشان، می‌توانند جذب باشگاه‌های فعال این حوزه در کشور یا حتی خارج از کشور شوند، همچنین در این دوره برای تیم‌های اول مردان و بانوان دانشجو جوایز نقدی ۵۰ میلیون تومانی و برای تیم‌های دوم و سوم به ترتیب جوایز ۳۰ میلیون تومانی و ۲۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده‌ است.

انتهای پیام
captcha