تمهیدات سازمان بهشت زهرا(س) در روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال
کد خبر: 4204932
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴

تمهیدات سازمان بهشت زهرا(س) در روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) اقدامات و تمهیدات این سازمان در روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال، ماه رمضان و تحویل سال را تشریح کرد.

محمدجواد تاجیکبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان بهشت زهرا (س)، محمدجواد تاجیک، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) در نشست خبری ضمن تشریح اقدامات و تمهیدات آرامستان بزرگ تهران در روز‌های پنجشنبه و جمعه آخر سال، ماه مبارک رمضان و تحویل سال نو گفت: برای مراسم زیارت اهل قبور در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه آخر سال تمام درب‌های آرامستان بهشت زهرا (س) از ساعت ۴ صبح روز پنجشنبه، ۲۴ اسفند تا ۱۲ شب روز جمعه، ۲۵ اسفند در قطعات عمومی و گلزار شهدا به روی زائرین عزیز باز خواهد بود.

وی افزود: درخواست ما از مردم عزیز این است که در پنج‌شنبه و جمعه آخر سال زمان حضور خود در بهشت زهرا (س) را توزیع کرده و صرفاً در ساعات عادی روز در این آرامستان حضور پیدا نکنند. همچنین زائرین اهل قبور می‌توانند برای جلوگیری از ازدحام جمعیت قبل از حضور در بهشت زهرا (س) با استفاده از مسیریاب‌های برخط داخلی ساعات کم تردد و مسیر‌های خلوت را برای تردد در این آرامستان انتخاب کنند.

تاجیک ضمن توصیه به زائرین اهل قبور برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی نظیر مترو جهت حضور در آرامستان بهشت زهرا (س) در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه آخر سال اظهار کرد: در این روز‌ها ساعت کاری مترو افزایش یافته است. همچنین شرکت اتوبوسرانی و سازمان تاکسیرانی تهران جهت تسهیل در تردد زائرین اهل قبور استقرار وسایل نقلیه عمومی در ایستگاه‌های مترو را پیش‌بینی کرده‌اند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر کیفیت مراسم‌های مرتبط با تازه متوفیان گفت: از شهروندان درخواست می‌کنم تا برگزاری مراسم سوم، هفتم، چهلم و سالگرد عزیزان خود در آرامستان بهشت زهرا (س) را به زمان دیگری غیر از زمان برگزاری مراسم پنج‌شنبه و جمعه آخر سال موکول کنند.

تاجیک ادامه داد: در‌ب‌های سازمان بهشت زهرا (س) در روز تحویل سال نو از ساعت ۴ صبح بازخواهند بود و شهروندان می‌توانند مراسم تحویل سال نو را در کنار مزار شهدا و عزیزان خود در قطعات عمومی برگزار کنند.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا در پی سؤال خبرنگاری در رابطه با برنامه سازمان طی ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در این ماه مبارک نیز هر شب از ساعت ۲۲ تا ساعت ۳ بامداد در خدمت زائران گلزار شهدا خواهیم بود. مضاف بر این در شب‌های جمعه ماه رمضان از افطار تا سحر درب‌های گلزار باز خواهد بود. همچنین، در لیالی قدر همچون سال‌های گذشته تمام مجموعه بهشت زهرا (س) به ویژه گلزار شهدا با برگزاری مراسم احیا شب قدر آمادگی میزبانی از مردم را خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha