برپایی نمایشگاه قرآن محلات از نیمه دوم ماه رمضان در مشهد
کد خبر: 4205384
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۳
شهردار مشهد خبر داد

برپایی نمایشگاه قرآن محلات از نیمه دوم ماه رمضان در مشهد

محمد رضا قلندر شریف از برپایی نمایشگاه قرآن محلات از نیمه دوم ماه مبارک رمضان در مشهد خبر داد.

برپایی نمایشگاه قرآن محلات از نیمه دوم ماه رمضان در مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدرضا قلندر شریف، شهردار مشهد، شامگاه ۲۳ اسفندماه، در آیین افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: خوشحالیم که میزبان هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مشهد هستیم و  امید است در ایام بازگشایی این نمایشگاه زائران و مجاوران بهره لازم را از این نمایشگاه ببرند.

وی افزود: در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد اقدامات خوبی را در حوزه قرآن انجام داده است. همچنین موضوع مسجدمحوری از موضوعات مورد پیگیری شورای اسلامی شهر مشهد است.

شهردار مشهد بیان کرد: راه درمان همه بیماری‌ها از جمله بیماری‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... در قرآن کریم است و نظام اسلامی نیز براساس فرهنگ قرآنی مستحکم شده است.

قلندرشریف تصریح کرد: امسال بهار قرآن با بهار طبیعت یکی شده و استقبال از بهار در شهرداری مشهد هم بر این اساس است. لذا برنامه‌های استقبال از بهار شهرداری مشهد با محوریت ماه مبارک رمضان و عید نوروز است که شب‌های قدر و مراسم عید فطر و سایر برنامه‌های مختلف با محوریت نوروز را در برمی‌گیرد.

وی گفت: در نیمه دوم ماه مبارک رمضان، نمایشگاه قرآن محلات در پارک‌های منتخب شهر برگزار می‌شود. همچنین جشنواره «نسیم قرآنی» در مساجد و پارک‌های منتخب مشهد با حضور قاریان برجسته دنبال می‌شود. برنامه «انوار ملکوت» نیز از دیگر ویژه‌برنامه‌هایی است که در مساجد حاشیه شهر مشهد با حضور قاریان بین‌المللی به اجرا می‌رسد.

شهردار مشهد اظهار کرد: المان‌های شهری از تنوع مطلوبی برخوردار است. در این خصوص بیش از هزار المان در سطح شهر داریم و هدفمان ایجاد شهری با نشاط است. ضمن اینکه محوریت المان‌های جدید قرآن و ماه مبارک رمضان است. ضمن اینکه «جشنواره نور» در پارک کوهسنگی در وسعت 6 هکتار به صورت موضوعی با محوریت ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود که چهل موضوع در این جشنواره با موضوعات تاریخی و مذهبی طراحی شده است.

قلندرشریف تصریح کرد: برگزاری جشنواره گل نیز از ۲۹ اسفندماه پیش‌بینی شده و امید است، برنامه‌های استقبال از بهار مورد قبول زائران قرار گیرد و سفر خوبی را برای این عزیزان به ارمغان آورد.

انتهای پیام
captcha