نگاه کردن به خط قرآن دارای اثرات بسیار زیادی است
کد خبر: 4205772
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
مدیر عالی حرم مطهر رضوی:

نگاه کردن به خط قرآن دارای اثرات بسیار زیادی است

رضا خوراکیان گفت: نگاه کردن به خط قرآن حتی برای افراد بی‌سواد نیز دارای اثرات بسیار زیادی است. اما آن انتظاری که از ما می‌رود، مفاهیم قرآن است و قرائت، حفظ، صوت و لحن همه مقدمه انس نیز محسوب می‌شود.

رضا خوراکیان مدیر عالی حرم مطهر رضویرضا خوراکیان مدیر عالی حرم مطهر رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در حاشیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد، اظهار کرد: هر فردی، کسی را که دوست دارد متناسب با علاقه‌ به او هدیه‌ای می‌دهد. هرچه دانش، علم و نگاه هدیه دهنده وسیع‌تر باشد، علاوه بر آن، محبتی که به فرد منتقل می‌کند دارای حکمت‌های نهفته‌ای است.

وی ادامه داد: محبت پروردگار به عالم که آفریننده تمام موجودات است را به دلیل بی‌نهایت بودن ان نمی‌توانیم درک کنیم، زیرا حکمت و علم خداوند متعال بالاتر از آن فرضی ندارد.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی بیان کرد: پروردگار عالم به بهترین مخلوقات خود قرآن را هدیه‌ داده که همه می‌توانیم استفاده کنیم. بنابراین از نگاه کردن به خط قرآن حتی برای افراد بی‌سواد نیز دارای اثرات بسیار زیادی است. اما آن انتظاری که از ما می‌رود، مفاهیم قرآن است و قرائت، حفظ، صوت و لحن همه مقدمه انس نیز محسوب می‌شود.

خوراکیان تصریح کرد: اگر ما نتوانیم معارف قرآن را به خوبی درک کنیم گویی هدیه‌ای که به ما داده شده را قبول نکردیم. اگر ما خود را در معرض این هدیه قرار دهیم حتما به آن جایی که خداوند برای هر بشر مقدر کرده که اوج کمال است نیز خواهیم رسید. 

انتهای پیام
captcha