نمایشگاه قرآن پلی برای توسعه روابط قرآنی ایران و روسیه است
کد خبر: 4206762
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۴
هنرمند روس:

نمایشگاه قرآن پلی برای توسعه روابط قرآنی ایران و روسیه است

هنرمند روسی حاضر در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، برگزاری در بُعد جهانی و گستره عظیم این رویداد را تجربه‌ای مفید برای کشورهای خارجی حاضر دانست و تصریح کرد: این نمایشگاه پلی برای تقویت و توسعه روابط قرآنی ایران و روسیه است.

به گزارش ایکنا؛ در جلسه‌ای که به دعوت بخش بین‌الملل حوزه علمیه در ساحت میزبانی از نمایندگان حاضر از از «جمهوری باشقیرستان» روسیه و دکتر محمد یوسفی کارشناس مسائل روسیه برگزار شد، «لیرا سلیمان» هنرمند روس‌تبار در غرفه بین‌الملل حوزه علمیه حاضر و از انگیزه و هدف خود برای شرکت در نمایشگاه بین‌المللی قرآن گفت.

وی با اشاره به آنکه شرکت در نمایشگاه بزرگ بین‌المللی قرآن در تهران با این فضای گسترده و حضور کشورهای خارجی تجربه‌ای مفید برای او محسوب می‌شود گفت: شرکت در این جلسه و حضور در نمایشگاهی با نام قرآن را افتخاری برای خود می‌دانم.

وی افزود: به تهران آمدم تا سلام گرم مردم مسلمان روسیه و جمهوری باشقیرستان را به مردم ایران برسانم و معتقدم این همکاری به‌مثابه پلی خواهد بود که زمینه همکاری‌های قرآنی آینده بین جامعه مسلمانان ایران و روسیه را ایجاد خواهد کرد.

نمایشگاه قرآن پلی برای تقویت و توسعه روابط قرآنی ایران و روسیه است

یه گزارش ایکنا؛ سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «می‌خوانمت» از شب گذشته اول فروردین به مدت دو هفته از ساعت ۱۷ تا نیم ساعت بعد از بامداد در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود و در شب‌های قدر به دلیل برگزاری مراسم احیا در مصلای امام خمینی(ره) تا ساعت ۲۲ فعالیت نمایشگاه ادامه خواهد داشت.

این نمایشگاه شامل بخش‌هایی همچون کودک و نوجوان، ترجمه قرآن، نهج‌البلاغه، دعا، فلسطین و طوفان الاقصی، مشاوره، هنرهای دینی، محافل خانوادگی، مسابقات و رویدادها و نشست‌های محتوایی، خادمان قرآنی، طرح بشری، حفظ آسان قرآن و بخش مکتوب است.

امسال بخش جلسات خانگی قرآن یک ویژگی دارد و آن اجرای جلسات خانگی قرآن در نمایشگاه با حضور برخی از خانواده‌های تهرانی است. همچنین در بخش پوشش ایرانی اسلامی، ۲۰۵ تولیدکننده آمادگی خود را برای عرضه چادر و محصولات عفاف و حجاب اعلام کرده‌اند. البته بخش بازرسی برای نظارت بر قیمت‌ها تقویت شده، به گونه‌ای که قیمت محصولات عرضه شده در نمایشگاه پایین‌تر از قیمت بازار باشد.

انتهای پیام
captcha