زنده‌ نگه‌داشتن حادثه طبس نمادی از قدرت الهی است
کد خبر: 4212083
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۵
رئیس اداره تبلیغات اسلامی سربیشه:

زنده‌ نگه‌داشتن حادثه طبس نمادی از قدرت الهی است

حجت‌الاسلام سیدامیر موسوی با بیان اینکه زنده‌ نگه‌داشتن حادثه طبس نمادی از قدرت الهی است، گفت: یکی از کارهایی که می‌توان برای ماندگاری این واقعه انجام داد این است که مفاهیم و درس‌های آن را استخراج و در نهایت در زندگی خود به‌کار ببریم.

حجت‌الاسلام سید امیر موسوی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سربیشهحجت‌الاسلام سیدامیر موسوی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سربیشه در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با بیان اینکه شکست آمریکاییان در طبس توسط نیروهای غیبی الهی به‌گونه‌ای واضح و آشکار بود که حتی دشمن نیز به آن اعتراف کرد، گفت: وقتی «هارولد براون» وزیر وقت دفاع آمریکا در برابر این پرسش خبرنگار قرار گرفت که چگونه این فاجعه بزرگ به وقوع پیوست، او در حالی که به شدت متحیر و شگفت‌زده بود چنین پاسخ داد «آیت‌الله خمینی(ره) در بالکن محل سکونت خود حضور یافت و با هر حرکت دست او یک هواپیما به زمین افتاد» این عبارت اشاره به همان نقش امداد غیبی الهی دارد که وزیر دفاع آمریکا آن را به این شکل و با این تعبیر بر زبان جاری می‌کند و به‌طور ناخواسته و در حالتی غیرقابل کنترل به آن معترف می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به آیه‌ 54 سوره آل عمران، خداوند متعال خود را دایه‌دار اموری می‌داند که اگر افرادی بخواهند برای تزلزل بنیان دین خدا و اسلام قدمی بردارند و خدعه‌ای بکنند مسلماً خداوند بهتر از آن و بدتر از آن جواب آن‌ها را خواهد داد. این امر را می‌توان در حادثه‌ الهی و مقتدرانه‌ شکست آمریکای جنایتکار در صحرای طبس  به وضوح مشاهده کرد، آن‌گاه که شن‌ها به دست فرمان الهی به اجرا در می‌آمد و این‌گونه خدای متعال قدرت لایزال و بی‌نهایت خودش را به رخ مستکبران عالم می‌کشاند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سربیشه گفت: آنچه که مسلم است این است که هر کار و هر اتفاقی در این عالم بی‌دلیل نبوده و در پس آن نکات و درس‌هایی نهفته است که برای اهل آن مسیری تازه را به سمت تعالی و سعادت روشن می‌کند.

موسوی بیان کرد: یکی از درس‌های مهمی که می‌توان از واقعه طبس گرفت این است که خدای متعال برای اجرای احکام و کارهای خود نیز مقید به استفاده از ابزارهای خاصی نیست و حتی با شن‌های بسیار کوچک هم می‌تواند سپاهی عظیم از دشمنان را که در مقابل او قد علم کرده‌اند به خاک سیاه بنشاند، همان‌طور که در قضیه فتح مکه دیدیم پرندگان ابابیل به اذن خداوند چه به روز ابرهه و اصحابش آوردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سربیشه گفت: از این‌رو وظیفه هر مسلمانی است که این‌گونه واقعه‌ها را زنده نگه دارد و به آن به‌عنوان نمادی از قدرت الهی بنگرد که یکی از کارهایی که می‌توان برای ماندگاری این واقعه انجام داد این است که مفاهیم و درس‌هایی که از این واقعه می‌گیریم را استخراج و در نهایت در زندگی خود به‌کار ببریم.

انتهای پیام
captcha