تقدیر دبیر کل سازمان ملل از شیخ الازهر در راستای گسترش صلح
کد خبر: 4212317
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳

تقدیر دبیر کل سازمان ملل از شیخ الازهر در راستای گسترش صلح

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد با ارسال نامه‌ای از تلاش‌های احمد الطیب، شیخ الازهر در راستای ترویج صلح، تفاهم و گفت‌وگوی ادیان در سراسر جهان تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از وتو، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در این نامه از تلاش‌های احمد الطیب، شیخ الازهر برای ارتقای وحدت میان جوامع مختلف و دعوت به تساهل و شفقت در سراسر جهان تقدیر و تشکر کرد. 

دبیر کل سازمان ملل متحد، همچنین از میزبانی الازهر در طی سفرش به مصر در 24 مارس (5 فروردین ) و دیدار با شورای حکمای مسلمان قدردانی کرد.  

شیخ الازهر در فرودین ماه میزبان دبیر کل سازمان ملل متحد بود. وی در این دیدار از مواضع دبیر کل در حمایت از حقوق فلسطینیان، عدالت و حقوق بشر در غزه و همچنین موضع صریح سازمان ملل در زمینه هشدار به جهانیان در قبال تجاوزات و جنایت‌های اخیر در فلسطین سپاسگزاری کرد.

یادآوری می‌شود؛ انتقادات بسیاری از ناتوانی سازمان‌های بین‌المللی در مواجهه با تجاوزات و جنایت‌های رژیم صهیونیستی وجود دارد، بسیاری این سازمان‌ها را ابزاری در جهت تحقق اهداف قدرت‌های غربی به ویژه صاحبان حق وتو و حمایت سازمان یافته از رژیم صهیونیستی توصیف کرده‌اند. 

انتهای پیام
captcha