انتقاد از برخورد دوگانه پلیس استرالیا نسبت به مسلمانان
کد خبر: 4212665
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۵

انتقاد از برخورد دوگانه پلیس استرالیا نسبت به مسلمانان

سازمان‌های اسلامی استرالیا، پلیس این کشور را به رفتار دوگانه در برخورد با دو حادثه چاقوکشی در سیدنی متهم کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از العربی الجدید، نهادهای اسلامی در استرالیا از تناقض در واکنش پلیس به دو حمله با چاقو در سیدنی در ماه جاری میلادی انتقاد و اعلام کردند که این باعث ایجاد تصوری از استاندارد دوگانه و افزایش بیگانگی اقلیت مسلمان در این کشور شده است. 

شورای ملی ائمه استرالیا در همین رابطه اعلام کرد: حمله به مرکز خرید  Bondi Junction Westfield خیلی سریع از سوی پلیس به عنوان حادثه‌ای که عامل آن دارای مشکل روانی بوده، ارزیابی شده است. درحالی که مقامات پلیس سریعاً چاقو زدن یک اسقف مسیحی در کلیسای سیدنی را دو روز بعد به عنوان یک اقدام تروریستی طبقه‌بندی کردند.

رامیه عبده سلطان، سخنگوی این شورا، در بیانیه‌ای مشترک با «اتحاد مسلمانان استرالیا» و «شبکه دفاع از مسلمانان استرالیا» تصریح کرد که بررسی متفاوت دو حادثه خشونت‌آمیز اخیر آشکار است.

وی افزود: این گونه نابرابری‌ها در پاسخگویی، باعث ایجاد احساس استانداردهای دوگانه در فرآیندهای اجرایی و قضایی می‌شود.

در تاریخ 15 آوریل مقامات پلیس درحالی یک پسر 16 ساله را به وارد کردن ضربات مکرر چاقو به یک کشیش متهم کردند که دو روز قبل از آن در حمله به مرکز خرید Bondi Junction Westfield تعداد 6 نفر کشته شده و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند، اما از نظر پلیس عامل این حمله فردی بوده است که سابق بیماری روانی داشته است.

گروه‌های مسلمان خواستار انجام تحقیقاتی در مورد برخی از اقدامات پلیس شده‌اند تا نسبت به برخوردهای اشتباه این نهاد شفاف‌سازی شود.

انتهای پیام
captcha