از اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه هاروارد تا همدستی کشور آفریقایی با اشغالگران صهیونیست
کد خبر: 4212805
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷
در 205 امین روز جنگ غزه

از اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه هاروارد تا همدستی کشور آفریقایی با اشغالگران صهیونیست

دانشجویان دانشگاه هاروارد آمریکا به نشانه همبستگی با مردم غزه، پرچم فلسطین را یک ساعت در این دانشگاه به اهتزاز درآوردند.

به گزارش ایکنا به نقل از رسانه‌های عربی، دانشجویان دانشگاه هاروارد آمریکا در اعتراض به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و توقف کمک‌های واشنگتن به تل‌آویو و همچنین به نشانه همبستگی با مردم غزه، پرچم فلسطین را یک ساعت در این دانشگاه به اهتزاز درآوردند.
 
رئیس دانشگاه هاروارد پیش‌تر دانشجویان را تهدید کرده بود که در صورت تداوم اعتراضات، آنها را به کمیته انضباطی ارجاع خواهد داد. با این حال، دانشجویان معترض بدون توجه به این تهدید، پرچم فلسطین را درست بالای مجسمه «جان هاروارد» به اهتزاز درآورده‌اند.
 
از اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه هاروارد تا همدستی کشور آفریقایی با اشغالگران صهیونیست

 

گسترش موج اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های کانادا

 
با تداوم گسترش اعتراضات ضدصهیونیستی به دانشگاه‌های کشورهای غربی، دانشجویان معترض در دانشگاه «مک‌گیل» واقع در مونترال کانادا نیز با برپایی چادر در محوطه این دانشگاه یک کمپ اعتراضی تشکیل دادند.
 
شبکه «سی.بی.سی» کانادا گزارش کرد دانشجویان معترض در دانشگاه مک‌گیل در مرکز شهر مونترال کانادا پس از پیوستن به این موج با برپایی چادر در محوطه دانشگاه کمپ اعتراضی «نامحدود» را برای اعلام همبستگی با آرمان فلسطین تشکیل دادند.
 
بر اساس گزارش این شبکه، سازمان‌دهندگان این کمپ عصر شنبه با بلندگو از دانشجویان خواستند به اقامت شبانه در این کمپ بپیوندند.
 
از اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه هاروارد تا همدستی کشور آفریقایی با اشغالگران صهیونیست

 

نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه

 
نشست شش‌جانبه در ریاض درباره غزه با مشارکت وزرای خارجه عربستان، مصر، اردن، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف)، مشاور دیپلماتیک نخست‌وزیر امارات و وزیر مشاور در وزارت خارجه قطر برگزار شد.
 
خبرگزاری رسمی عربستان (واس) اعلام کرد: آنها در این نشست بر لزوم توقف فوری و کامل درگیری‌ها در غزه، تضمین حمایت از غیرنظامیان بر اساس قوانین بشردوستانه بین‌المللی و لغو تمام محدودیت‌هایی که برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه ایجاد شده است، تأکید کردند.
 
حاضران در این نشست بر مخالفت قاطع خود با هرگونه تلاش برای کوچاندن ملت فلسطین و هرگونه عملیات نظامی در شهر رفح تأکید کردند.
 
آنها به ادامه اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس شرقی از جمله گسترش شهرک‌سازی، مصادره اراضی، عملیات نظامی علیه فلسطینی‌ها، تجاوزات شهرک‌نشینان و از بین بردن آزادی عبادت برای مسلمانان و مسیحیان در مسجد الاقصی، که راه‌حل تشکیل دو دولت را از بین می‌برد، تأکید کردند.
 
از اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه هاروارد تا همدستی کشور آفریقایی با اشغالگران صهیونیست

 

بیانیه تشکل‌های دانشگاهی غزه در تقدیر از جنبش‌ دانشجویان آمریکا

 
تشکل‌های دانشجویی در نوار غزه روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای با استقبال از همبستگی و حمایت انجمن‌های دانشجویی ده‌ها دانشگاه در سرتاسر آمریکا از خیزش جنبش‌های دانشجویی ضد جنایت اسرائیل در نسل کشی مستمر در حق اهالی غزه تقدیر و تمجید کردند.
 
به گزارش پایگاه خبری العهد، در این بیانیه آمده است که حمایت ده‌ها تشکل دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا یادآور تاریخ سراسر درخشان مبارزه جنبش‌های دانشجویی در آمریکا و همچنین قیام تاریخی تشکل دانشجویان در آمریکا سال ۱۹۶۸ میلادی است که سلطه امپریالیستی آن روزگار از ویتنام تا فلسطین را به چالش کشید و با قیام تاریخی خود نقطه عطفی در تحول وضعیت اروپا و آمریکای آن روزگار رقم زد.
 
تشکل‌های دانشجویی نوار غزه با ابراز صمیمانه‌ترین درودها به پیشگاه دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های کلمبیا، ییل، نیویورک، روتجرز، میشیگان و ده‌ها دانشگاه دیگر در سرتاسر آمریکا از خروش همبستگی آنان در پایان دادن به نسل کشی آمریکایی صهیونیستی ضد ساکنان غزه تقدیر و تمجید کردند.
 
تشکل‌های دانشجویی در نوار غزه ضمن محکوم کردن سرکوب قیام دانشجویان ضد جنایت‌های آمریکا و اسرائیل در غزه از سوی پلیس آمریکا و محرومیت دانشجویان در خدمات آموزشی تأکید کردند که سرکوب تجمعات دانشجویی و نخبگان در حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا در شرایطی ادامه دارد که مدیران دانشکده‌ها در اقدامی هماهنگ با برخی اعضای مجلس نمایندگان در حال سیاه‌نمایی، اخراج و تخریب وجهه فعالان و نخبگان حامی فلسطین و بستن نهادهای دانشجویی هستند.
 
از اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه هاروارد تا همدستی کشور آفریقایی با اشغالگران صهیونیست
 
این بیانیه با اشاره به تصویب کنگره آمریکا در ارسال بسته تسلیحاتی جدید به ارزش ۲۶ میلیارد دلار به اسرائیل در نسل‌کشی و بمباران ملت مظلوم غزه، تلاش دانشجویان آمریکایی در توقف ماشین جنگ و کشتار در محافل دانشگاهی را ستود.
 
دانشجویان نوار غزه در بیانیه خود بار دیگر تأکید کردند که نسل جدید برآمده در دل آمریکا هرگز از این لحظه به بعد پدیده صهیونیسم، نژادپرستی و کشتارجمعی را نخواهد پذیرفت و با حمایت از فلسطین و آرمان آزادی آن از نهر تا بحر با حمایت دانشجویی خود مرزها را در نوردیده است و اینک، زمان در هم شکستن ماشین جنگی سلطه امپریالیستی نظام حاکمه آمریکا فرارسیده است.
 

همدستی یک کشور آفریقایی با اشغالگران در ایجاد مانع برای رسیدن «ناوگان آزادی ۲» به غزه 

 
به دلیل مانع‌تراشی‌های رژیم صهیونیستی، «ناوگان آزادی ۲»، مأموریت بشردوستانه با هدف رساندن کمک‌های دریایی به غزه، از حرکت ایستاد.
 
دفتر ثبت بین‌المللی کشتی‌ها در گینه‌بیسائو، در اقدام آشکار سیاسی، به ائتلاف ناوگان آزادی اطلاع داد که پرچم گینه‌بیسائو را از ۲ کشتی این ناوگان، از جمله یک کشتی باری با بیش از ۵ هزار تن کمک‌های حیاتی به فلسطینیان در غزه بردارد.
 
ثبت بین‌المللی کشتی‌ها در گینه بیسائو چندین درخواست غیرعادی از جمله تأیید مقصد کشتی‌ها، توقف‌های احتمالی و بندر تخلیه ارائه کرده است. این دفتر ثبت درخواست نامه‌ای رسمی مبنی بر تأیید صریح انتقال کمک‌های بشری و فهرست دقیق محموله‌ها را مطالبه کرده است.
 
از اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه هاروارد تا همدستی کشور آفریقایی با اشغالگران صهیونیست
 

نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری

 
خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که عناصر اشغالگر به منطقه علار واقع در شمال طولکرم یورش برده و دست کم چهار شهروند فلسطینی را بازداشت کردند.
 
این نظامیان صهیونیست به اردوگاه عقبه جبر واقع در شهر اریحا نیز یورش برده و خانه‌های فلسطینی‌ها را تفتیش کردند. یک شهروند فلسطینی که در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی بوده و آزاد شده بود در جریان حمله نظامیان صهیونیست به منطقه کفر قدوم واقع در شهر قلقیلیه مجدداً بازداشت شد.
 
اشغالگران همچنین یک دروازه آهنین در ورودی شرقی روستای بزاریا در شمال غرب نابلس قرار دادند تا ورود و خروج به این روستا را زیر نظر بگیرند. روستای کفیرت واقع در غرب جنین نیز شاهد حمله عناصر صهیونیست طی بامداد امروز بود.
 
این در حالی است که نیروهای فلسطینی در برابر این تجاوزات رژیم صهیونیستی ساکت نبوده و به سمت آنها تیراندازی کردند.
 
شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که رزمندگان فلسطینی به صورت گسترده به سمت نظامیان صهیونیست در خیابان عمان واقع در شرق نابلس تیراندازی کردند.
 
از اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه هاروارد تا همدستی کشور آفریقایی با اشغالگران صهیونیست
 

بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون

 
 المیادین از عملیات موشکی جدید مقاومت اسلامی لبنان در شلیک دست‌کم ۳۰ موشک از جنوب لبنان به منطقه اشغالی الجلیل در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.
 
از سوی دیگر منابع صهیونیستی اذعان کردند که پایگاه نظامی میرون ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی با ده‌ها موشک از جنوب لبنان مورد حمله قرار گرفته است.
 
همچنین، حزب الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان در راستای حمایت از مردم مقاوم غزه و مقاومت شجاع و شریف آن و پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به روستاهای مقاوم جنوب لبنان ومنازل آن، شهرک میرون و شهرک‌های اطراف آن را با دهها موشک کاتیوشا درهم کوبیدند.
 
از اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه هاروارد تا همدستی کشور آفریقایی با اشغالگران صهیونیست
 

تجمع مخالفان جنگ غزه در خیابان‌های محل سخنرانی بایدن

 
مخالفان ادامه جنگ در غزه و حامیان فلسطین در آمریکا شنبه شب با تجمع مقابل محل برگزاری سخنرانی "جو بایدن" رئیس‌جمهوری ایالات متحده در آیین سالانه ضیافت شام انجمن خبرنگاران کاخ سفید (WHCA)، پرچم بزرگ فلسطین را از هتل محل برگزاری این مراسم برافراشتند.
 
هفته‌نامه نیوزویک نوشت: همزمان با گردهمایی گروهی از اصحاب رسانه، افراد سرشناس و سیاستمداران در مراسم ضیافت شامی که به منظور جشن گرفتن آزادی مطبوعات در آمریکا برگزار می‌شود، تظاهرات‌کنندگان حامی فلسطین گرد هم آمدند تا اعتراض خود را علیه جنگ کنونی غزه نشان دهند. 
 
مخالفان ادامه جنگ رژیم صهیونیستی در غزه همچنین پرچم بزرگ فلسطین را از پنجره هتل محل برگزاری این مراسم آویزان کردند.
 
از اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه هاروارد تا همدستی کشور آفریقایی با اشغالگران صهیونیست
 

شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر افزایش یافت

 
وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته، مرتکب ۷ مورد کشتار شد که در نتیجه آن ۶۶ نفر شهید و ۱۳۸ نفر دیگر مجروح شدند.
 
این وزارتخانه اعلام کرد که از هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) تاکنون، ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر در نوار غزه شهید و ۷۷ هزار و ۵۷۵ نفر مجروح شدند.
 
پیش از این منابع خبری بامداد یکشنبه گزارش دادند که در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ فلسطینی در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه شهید شدند.
 
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خانه‌ای را در محله النصر در شهر رفح واقع در جنوب غزه بمباران کردند که بر اثر آن ۱۰ نفر شهید و شمار زیادی هم زخمی شدند. خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که ۲۷ فلسطینی از جمله ۱۰ کودک از صبح شنبه در بمباران منازل مسکونی در مرکز و جنوب غزه به شهادت رسیدند.
 
از اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه هاروارد تا همدستی کشور آفریقایی با اشغالگران صهیونیست

 

انتهای پیام
captcha