نقشه‌های هوايی موقوفات مشهد در سامانه جامع ثبت می‌شوند
کد خبر: 1019799
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۲

نقشه‌های هوايی موقوفات مشهد در سامانه جامع ثبت می‌شوند

سرپرست اداره اوقاف ناحيه يك مشهد از ثبت نقشه‌های هوايی موقوفات در سامانه جامع موقوفات و رقبات و نقشه‌برداری خبر داد.


گروه اجتماعی: سرپرست اداره اوقاف ناحيه يك مشهد از ثبت نقشه‌های هوايی موقوفات در سامانه جامع موقوفات و رقبات و نقشه‌برداری خبر داد.


محمد ابراهيميان، سرپرست اداره اوقاف ناحيه يك مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، با بیان این مطلب گفت: طرح تدوين بانك اطلاعاتی موقوفات و رقبات و نقشه‌برداری هوايی از سال گذشته اجرا شده است و هم‌اكنون 40 درصد پرونده‌های ناحيه يك در اين بانك اطلاعاتی به ثبت رسيده است.


وی بانك اطلاعاتی موقوفات را يك طرح زيرساختی برای برنامه‌های مديريتی دانست و گفت: كل پرونده‌های اوقافی و وضعيت موجود آن‌ها در اين بانك اطلاعاتی ثبت شده كه دسترسی به كل اطلاعات را بسيار راحت كرده است.


ابراهيميان عنوان كرد: روند اجرايی پرونده‌‌‌‌‌ها سرعت يافته و بازديد از رقبات و موقوفات كمتر شده است و مسائل و مشكلات معارضين روی موقوفات نیز كاهش يافته است.


وی كل اطلاعات پرونده‌های وقفی را در اين سامانه قابل پيگيری دانست و افزود: نام مستأجر، پلاك ثبتی، قدمت بنا، مساحت عرصه و اعيان، موقعيت قرارگيری پلاك، استفاده از كدهای نوسازی، استفاده از عكس‌های هوايی، مديريت فضايی موقوفه و يك پارچه شدن كل موقوفات در سيستم نرم‌افزاری GIS در اين بانك ثبت می‌شود.


سرپرست اداره اوقاف ناحيه يك مشهد يكی از اهداف راه‌اندازی اين سامانه را احيای موقوفات عنوان كرد و ادامه داد: زمين و ملكی كه وقف شده است از لحاظ شرعی و اخلاقی بايد حق و حقوق مالك پرداخت شود و توسط اين سامانه مردم راحت‌تر از نحوه پرداخت و زمان اجاره خود آگاه شوند.


ابراهيميان عنوان كرد: صدور پروانه شهرداری منوط به استعلام از اداره اوقاف است و تنها به زمين و ملكی وقفی كه اجاره آن پرداخت شده باشد، مجوز صدور پروانه پايان كار داده می‌شود.

captcha