توجه ويژه به زائران غيرايرانی در پايتخت معنوی ايران
کد خبر: 1175706
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۷
يوسفی عنوان كرد

توجه ويژه به زائران غيرايرانی در پايتخت معنوی ايران

با توجه به اينكه پايتخت معنوی ايران، بزرگ‌ترين مركز آموزه‌های قرآنی است، توجه ويژه‌ای به زائران غيرايرانی و پيرو اديان مختلف دارد تا بتواند محيط زيارت آرام و ثمربخش برای مهمانان امام رضا(ع) فراهم آورد.


گروه اجتماعی: با توجه به اينكه پايتخت معنوی ايران، بزرگ‌ترين مركز آموزه‌های قرآنی است، توجه ويژه‌ای به زائران غيرايرانی و پيرو اديان مختلف دارد تا بتواند محيط زيارت آرام و ثمربخش برای مهمانان امام رضا(ع) فراهم آورد.


به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، نمايندگی آستان قدس رضوی، حسين يوسفی، مديركل روابط عمومی آستان قدس رضوی، 2 بهمن‌ماه، در مراسم بازديد رؤسا و نمايندگان كشورهای مختلف از آستان قدس رضوي، اظهار كرد: با توجه به اينكه پايتخت معنوی ايران، بزرگ‌ترين مركز آموزه‌های قرآنی است، توجه ويژه‌ای به زائران غيرايرانی و پيرو اديان مختلف دارد تا بتواند محيط زيارت آرام و ثمربخش برای مهمانان امام رضا(ع) فراهم آورد.


مديركل روابط عمومی آستان قدس رضوی با بيان اينكه بارگاه منور رضوی هر ساله ميزبان تعداد زيادی از زائران غيرايرانی است، ابراز كرد: زائران غيرايرانی حرم مطهر رضوی كه از كشورهای مختلف سفر می‌کنند، مورد توجه خاص آستان قدس رضوی هستند.


وي خاطرنشان كرد: برای استفاده زائران از برنامه‌های مذهبی به زبان‌های مختلف، در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی، برنامه‌های مذهبی به زبان‌های گوناگون اجرا می‌شود.


يوسفی تصريح كرد: در صحن كوثر برای اردو زبا‌ن‌ها، رواق دارالحكمه برای آذری زبان‌ها و صحن غدير برای زائران عرب زبان‌، مراسم مذهبی و دعا برگزار می‌شود.


وی با اشاره به اينكه در فضای مجازی آستان قدس رضوی اخبار و اطلاعات به 20 زبان منتشر می‌شود، ادامه داد: تلاش شده است كه زائران بتوانند از ظرفيت‌های موجود در آستان قدس رضوی بهره‌مند شوند.


مدير روابط عمومی آستان قدس رضوی عنوان كرد: آستان قدس رضوی پس از پيروزی انقلاب اسلامی، رشد قابل توجهی داشته است كه اين پيشرفت را مديون انقلاب امام خمينی(ره) و مشاركت مردم هستيم.


يوسفی با بيان اينكه فضای اماكن متبركه 10 برابر افزايش پيدا كرده است، افزود: اماكن متبركه با 1 ميليون مترمكعب گنجايش بالغ بر 250 ميليون زائر را دارد كه نمايندگان كشورهای مختلف پس از اقامه نماز از حوزه فرهنگ و هنر بازديد می‌كنند.


وی بزرگ‌ترين مركز موقوفات جهان را در مشهد دانست و بيان كرد: موقوفات مشهد با در نظر گرفتن جنبه بديع سازی و همانندساری در عرصه‌های مختلف به زائران اديان گوناگون خدمت‌رسانی كرده است.


يوسفی در ادامه سخنان خود افزود: در بخش موقوفات این مرکز نیز از پيش دبستانی تا دانشگاه سرويس‌دهی می‌شود، همچنين بيمارستان رضوی پايلوت برگزاری كنفرانس‌ها و هم‌انديشی پزشكی و سلامت است كه در آخرين همايش بيمارستان رضوی، نمايندگان 40 كشور از پنج قاره حضور داشتند.


وی با اشاره به دانشگاه بين‌اللملی امام رضا(ع) گفت: در دانشگاه امام رضا(ع) جذب دانشجو از كشورهای عراق، افغانستان، پاكستان و ... در رشته‌های مختلف داشته‌ايم كه امسال نيز شاخه‌هايی به اين رشته‌ها افزوده شده است.


يوسفی خاطرنشان كرد: برای كسانی كه نمی‌توانند در دانشگاه بين‌المللی امام رضا(ع) به صورت حضوری تحصیل کنند، شرايط را از طريق اينترنت فراهم آورده‌ايم تا بتوانند از اين فضا استفاده كنند.

captcha