تنها 1600 مدرسه در لرستان مجهز به نمازخانه مستقل هستند
کد خبر: 1320060
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۷
از مجموع 4 هزار مدرسه؛

تنها 1600 مدرسه در لرستان مجهز به نمازخانه مستقل هستند

گروه اجتماعی: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش لرستان گفت: از مجموع چهار هزار مدرسه لرستان تنها 1600 مدرسه آن دارای نمازخانه مستقل است.


علی قربانی، معاون پرورشی ـ فرهنگی آموزش و پرورش لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، گفت: در حال حاضر تنها در 1600 مدرسه استان نمازخانه مستقل داریم و در سایر مدارس از سالن اجتماعات و یا کلاس اضافه به‌عنوان نمازخانه استفاده می‌شود.



وی با اشاره به اینکه 2 هزار و 400 مدرسه در لرستان نمازخانه مستقل ندارد، اضافه کرد: برای ساخت نمازخانه مستقل در این مدارس نیازمند اعتبارات و بودجه مورد نیاز هستیم و در صورت تأمین این اعتبار در سایر مدارس استان نیز نمازخانه مستقل احداث خواهد شد.



قربانی همچنین از تشکیل ستاد صیانت و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در آموزش و پرورش استان خبر داد و اضافه کرد: در همین راستا و به‌منظور عملیاتی کردن راهکارهای عفاف و حجاب مندرج در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، منشور عفاف و حجاب ویژه دانش‌آموزان، کارکنان و اولیاء دانش‌آموزان که به تصویب ستاد عفاف و حجاب وزارت متبوع رسیده جهت اجرا به مدارس استان ابلاغ شده است.



وی عنوان کرد: سه میثاق‌نامه عفاف و حجاب به‌صورت مجزا برای دانش‌آموزان به‌عنوان طلایه‌داران دفاع از آموزه‌های سعادت‌بخش اسلام، فرهنگیان در راستای وظایف شرعی و اثربخشی مطلوب بر دانش‌آموزان و دیگری برای اولیاء دانش‌آموزان وظیفه و تکلیف شرعی در مقابل حقوق فرزندان به مدارس ابلاغ گردید.



 

captcha