اعزام 21 سبزواری به مسابقات استانی قرآن اوقاف در نیشابور
کد خبر: 1342669
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹

اعزام 21 سبزواری به مسابقات استانی قرآن اوقاف در نیشابور

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول امور فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار از اعزام 21 سبزواری به مسابقات قرآن کریم اوقاف استان خراسان رضوی که در نیشابور برگزار می‌شود، خبر داد.


روح‌الله صادقی، مسئول امور فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، از اعزام 21 سبزواری به مسابقات استانی قرآن کریم اوقاف خبر داد و گفت: این مسابقات از فردا دوشنبه، 25 آذرماه به میزبانی نیشابور می‌شود.



وی با بیان اینکه این افراد، برگزیدگان مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم اوقاف سبزوار در مقطع بزرگسالان هستند، افزود: در مجموع 37 هزار نفر از شهرستان‌های سبزوار و خوشاب از طریق اینترنتی در این مسابقات ثبت‌نام کرده بودند که سه هزار و 500 نفر از این تعداد از خوشاب و مابقی از سبزوار بودند.



مسئول امور فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار با بیان اینکه مسابقات قرآن کریم اوقاف در رشته‌های حفظ ، قرائت و ترتیل برگزار شد، افزود: ثبت‌نام کنندگان در نخستین مرحله، در سطح روستاها و در مسابقاتی که توسط دهیاری‌ها برگزار شد شرکت کردند که نفرات برتر به مرحله مقدماتی در سطح بخش راه یافتند.



وی با اشاره به اینکه مرحله شهرستانی این مسابقات با حضور برگزیدگان مرحله مقدماتی، در دو بخش آقایان و بانوان در سبزوار برگزار شد، افزود: حدود 100 نفر از بانوان و 65 نفر از آقایان در این مرحله با هم به رقابت پرداختند.



صادقی با بیان اینکه برگزیدگان مقطع بزرگسالان این مسابقات، فردا به مرحله استانی اعزام می‌شوند، تصریح کرد: 12 نفر از بانوان و 9 نفر از آقایان و همچنین دو صاحب مقام کشوری مسابقات قرآنی هستند که بدون شرکت در مرحله شهرستانی به طور مستقیم به مرحله استانی اعزام می‌شوند.



وی با بیان اینکه این مسابقات به مدت سه روز در نیشابور برگزار خواهد شد، برای اعزام علاقه‌مندان قرآنی و عموم مردم به اختتامیه این مسابقات از سوی اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار اعلام آمادگی کرد.



مسئول امور فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار با اشاره به برگزاری اختتامیه این مسابقات در روز پنج‌شنبه هفته جاری در نیشابور گفت: این اداره افراد متقاضی شرکت در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن اوقاف را که برای این منظور ثبت‌نام کنند، روز پنج‌شنبه با اتوبوس به نیشابور اعزام می‌کند.

captcha