حقانیت نظام جمهوری اسلامی در مذاکرات به دنیا ثابت شد
کد خبر: 1344994
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۱
عضو کمیسیون عمران مجلس:

حقانیت نظام جمهوری اسلامی در مذاکرات به دنیا ثابت شد

گروه سیاسی: ما به دنیا ثابت کردیم که اهل مذاکره هستیم علی‌رغم اینکه طرف مقابل به تعهدات خود پایبند نبودند و این باعث شد که حقانیت نظام جمهوری اسلامی ثابت شود.


محمدرضا رضایی، نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با اشاره به مذاکرات ژنو گفت:‌ موضع کشوری جمهوری اسلامی ایران در این مذاکرات کاملاً روشن و شفاف است.



وی افزود: ما به دنیا ثابت کردیم که اهل گفت‌وگو و مذاکره هستیم و با شرایطی که دولت جدید فراهم کردند این اقدامات صورت گرفت گرچه نظر مقام معظم رهبری این بود که مذاکره با آمریکایی‌ها فایده‌ای ندارد و به آنان خوشبین نیستند.



رضایی تصریح کرد:‌ علی‌رغم اینکه آمریکایی‌ها همیشه ژست گفت‌وگو و مذاکره می‌گیرند،‌ مشاهده کردیم که چگونه به پای تعهدات خود نایستادند که این باعث شد حقانیت نظام جمهوری اسلامی نیز ثابت شود.



جمهوری اسلامی به خط قرمز خود پایبند است



عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران ثابت کرد که به خط قرمز خود پایبند است اما این استکبار است که حاضر به پایبندی تعهدات خود نیست.



وی بر لزوم غنی‌سازی در کشور تأکید کرد و گفت: غنی‌سازی یکی از حقوق مسلم کشور ماست که باید ادامه پیدا کند و اکنون توافق کردیم ولی قطعاً ادامه پیدا می‌کند و نظر مجلس شورای اسلامی نیز همین است که از بحث غنی‌سازی کوتاه نیاییم.



رضایی خاطرنشان کرد: اگر از بحث غنی‌سازی خود کوتاه آییم سران آمریکایی‌ قطعاً‌ خواسته‌های دیگری از قبیل به رسمیت شناختن اسرائیل و... دارند که نباید آن‌ها را به هیچ عنوان قبول کرد.



حفظ اقتدار، خواست مردم و نظام است



نماینده مردم جهرم در مجلس بیان کرد: دولت نیز موظف است که این کار را انجام دهد و این یکی از مسائلی است که مجلس به آن ورود پیدا می‌کند و این خواست مردم،‌ نظام و مقام معظم رهبری است که کشور جمهوری اسلامی ایران با قدرت و اقتدار راه پیشرفت را طی کند.



وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به توافقات و تعهدات خود پایبند است اما زمانی که احساس کرد طرف مقابل این مذاکرات از تعهدات خود سرپیچی می‌کند، مسلماً اقدام لازم را انجام می‌دهد.



رضایی با تصریح اینکه این قدرت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است که طرفین را پای میز مذاکره می‌نشاند، گفت: در مذاکرات نیز باید تلاش کنیم که عزت و اقتدار نظام بیش از پیش حفظ شود تا بتوانیم به در راه اعتلای بیشتر کشور خود گام برداریم.

captcha