معنویت، نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی ایران است
کد خبر: 1384926
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۶
معاون استاندار فارس:

معنویت، نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی ایران است

گروه اجتماعی: نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی ایران معنویت است، فرهنگ و اخلاقیات دیگر نقاط قوت جمهوری اسلامی ایران هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، کمال فیروآبادی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس امروز، 18 اسفند در مراسم سالروز بزرگداشت تأسیس کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در شیراز گفت: غربی‌ها از نظر سخت‌افزارهای علمی و فناوری به پیشرفت بالایی دست پیدا کرده‌اند که این یک واقعیت است اما غرب با این پیشرفت دچار چند نقطه ضعف از جمله فرهنگ هستند.

وی افزود: هیچ تضمینی برای پیشرفت‌های علمی غربی‌ها وجود ندارد و آنان با راه‌اندازی دو جنگ اول و دوم جهانی دچار ضعف بنیادی شده‌اند.

فیروزآبادی با بیان اینکه مصرف‌گرایی یکی از رویکردهای اساسی نظام سرمایه‌داری است، گفت: در نظام ارزشی جهموری اسلامی در 35 سال گذشته با هوشیاری امام(ره) و مقام معظم رهبری، جوانان کشور ما با پیشرفت علمی بسیار خوبی روبرو بوده‌اند.

معاون استاندار فارس نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی ایران را معنویت دانست و گفت:  فرهنگ و اخلاقیات دیگر نقاط قوت جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی عنوان کرد: امروزه مشاهده می‌کنیم که برنامه‌های تلویزیون جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از کشورها مورد اقبال قرار می‌گیرد زیرا به معنویت و اخلاق می‌پردازد و این خواسته جهان امروز است.

فیروزآبادی ابراز کرد: غرب به‌دنبال تهاجم فرهنگی و غلبه فرهنگ خود بر سایر کشورها است که بر روی بحث فرهنگ برای جمهوری اسلامی ایران به‌طور ویژه کار می‌کنند و جوانان ما را مورد هدف قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه غرب از هر ابزاری برای به انحراف کشیدن جوانان ما استفاده می‌کند، گفت: امروز بیشترین آمار بیکاری و جرم و جنایت بین جوانان است؛ لذا در برنامه‌ریزی که همه دستگاه‌ها و ادارات برای پایین آوردن میزان جرم و جنایت می‌کنند، این مسئله مدنظر قرار گرفته است.

فیروزآبادی گفت:‌ یکی از مکان‌های موفق برای انجام برنامه‌های فرهنگی، کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد هستند که باید بدان‌ها توجه ویژه کرد.

معاون استاندار فارس در پایان بیان کرد: از مجموع 16 هزار کانون مسجد ثبت شده در کشور 1057 کانون فعال آن مربوط به استان فارس است.

captcha