سمینارهای «نقد و بررسی قوانین، مقررات و نظام بانکداری ایران» برگزار می‌شود
کد خبر: 1400159
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
توسط دانشگاه امام صادق(ع)؛

سمینارهای «نقد و بررسی قوانین، مقررات و نظام بانکداری ایران» برگزار می‌شود

گروه اقتصاد: سلسله سمینارهای تخصصی «نقد و بررسی قوانین، مقررات و نظام بانکداری ایران با رویکرد اسلامی» توسط دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، همزمان با مطرح شدن طرح اصلاح قوانین و مقررات بانکداری کشور، دانشگاه امام صادق(ع) با همکاری پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، مرکز پژوهش‌های مجلس، موسسه عالی بانکداری و نظام بانکی، اقدام به برگزاری سلسله سمینارهای تخصصی «نقد و بررسی قوانین، مقررات و نظام بانکداری ایران با رویکرد اسلامی» کرده است.
براساس این گزارش، عنوان سمینار اول، «قوانین و مقررات مرتبط با عملیات بانکداری» است که در تاریخ 28 خرداد برگزار می‌شود. عناوین سه سمینار دیگر، «قوانین و مقررات مرتبط با سیاستگذاری، نظارت و اداره بانک‌ها»، «قوانین و مقررات مرتبط با نهادها، ابزارها و شیوه‌های نوین بانکداری» و «مسائل و موضوعات ویژه در بانکداری اسلامی» است که اطلاعات برگزاری آن، متعاقبا اعلام خواهد شد.
این گزارش می‌افزاید: اولین سمینار با عنوان «قوانین و مقررات مرتبط با عملیات بانکداری» شامل محورهایی با عنوان« نقد نظری عملیات بانکداری بدون ربا»، «ارزیابی و نقد ساختارها، روش‌ها، فرآیندها و آیین‌نامه‌های اجرایی و نظارتی در بانکداری بدون ربا»، «چالش‌ها و مشکلات حقوقی در عملیات بانکداری بدون ربا»، «نقد و بررسی سود بانکی در الگوی بانکداری بدون ربا»، «نقد و بررسی عملیات حسابداری نظام بانکی بدون ربا»، «نقد و بررسی مقررات غیربانکی موثر در اجرای بانکداری بدون ربا» و «نقد و بررسی وجه التزام و جریمه تاخیر تادیه» است.
این گزارش حاکیست، سمینار اول، شامل دو کارگاه آموزشی‌ تخصصی با عنوان «کارگاه آموزشی جایگاه صنعت لیزینگ در بانکداری اسلامی» و «کارگاه آموزشی عقود جدید بانکداری مشارکتی» است.
این گزارش می‌افزاید: بر اساس اطلاعیه دبیرخانه سمینار، از کلیه پژوهشگران و صاحبنظران بانکداری اسلامی دعوت به عمل آمده است تا چکیده مقالات خود را حداکثر تا 20 اردیبهشت 1393 و اصل مقالات خود را تا تاریخ 15 خرداد 1393 از طریق نشانی ایمیل imifseminar@yahoo.com  یا وب‌سایت www.imifseminar.ir  به دبیرخانه ارسال کنند.
لازم به اشاره است که  محمد طالبی (مدیر عامل بانک کشاورزی) ریاست این سمینار را برعهده داشته و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس موسویان، دبیر علمی سمینار هستند.
علاقمندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر، به اطلاعیه این سلسله سمینارها در این لینک مراجعه کنند.

captcha