امید به آینده مسیر رسیدن به آرمان‎ها را تسهیل می‌کند
کد خبر: 1417013
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰
عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع):

امید به آینده مسیر رسیدن به آرمان‎ها را تسهیل می‌کند

گروه سیاسی: عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) گفت: اگر ملتی مردد شود، امید را از دست بدهد و روحیه خود را ببازد، این ملت قطعا شکست می‌خورد بنابراین آن راهی که ما را می‌تواند به آرمان‌هایمان نزدیک کند، امید است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علی‌اکبری، عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) در گفت‌و‌گو با  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با ذکر اینکه فرهنگ یکی از عناصر مهم اقتدار ملی جمهوری اسلامی است، گفت: انقلاب اسلامی پیش از آنکه یک تحول اقتصادی یا سیاسی باشد خود تحول فرهنگی در همه لایه‌های جامعه است.

وی افزود: ویژگی نظام جمهوری اسلامی و عامل امتیاز و برتری انقلاب اسلامی و تفاوت جوهری و بنیادین آن با سایر تحولات دنیا همین وجهه فرهنگی و وجه غالب فرهنگ انقلاب اسلامی است.

معاون فرهنگی اسبق سپاه افزود: انقلاب اسلامی پیش از آنکه یک تحول اقتصادی یا سیاسی باشد، خود تحول فرهنگی در همه لایه‌های جامعه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع)اظهار کرد: عامل قدرت در دنیای کنونی همین قدرت نرم و مسئله فرهنگ است، چیزی که دنیای کنونی را به چالش کشانده، تکنولوژی، ثروت و اقتصاد ما نیست بلکه آن چیزی که دنیا را به چالش کشانده فکر و ایده های جدید ما، مردم‌سالاری دینی نظام ما و ارائه راه‌هایی برای نجات بشریت است که توسط این نظام داده شده است.

وی با بیان اینکه عامل امتیاز انقلاب اسلامی و آن چیزی که دشمنان را به چالش کشانده فرهنگ است، افزود: همچنین عامل قدرت اصلی ما هم در همین بخش نهفته است به همین دلیل دشمنان از این مسئله نگران و هراسناک هستند، لذا نه به عنوان یک عنصر برای اقتدار ملی بلکه روح اقتدار ما فرهنگ و ارزش‌های ماست.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به اهمیت مسئله امید برای پیشرفت کشور گفت: امید و روحیه عامل اصلی تقویت ملت ما است؛ ملتهایی که آینده دارند و امید به آینده دارند رو به جلو و پیشرفت هستند.

وی عنوان کرد: اگر ملتی مردد شود و تردید پیدا کند، امید را از دست بدهد و روحیه خود را ببازد، این ملت قطعا شکست می‌خورد بنابراین آن راهی که ما را می‌تواند به آرمان‌هایمان نزدیک کند، امید است.

captcha