زیرساخت افتخارات نظام جمهوری اسلامی از طریق جهاد دانشگاهی است
کد خبر: 1436821
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹
حجت‌الاسلام شرفخانی:

زیرساخت افتخارات نظام جمهوری اسلامی از طریق جهاد دانشگاهی است

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی سازمان اوقاف با اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی گفت: اگر امروز افتخاراتی را در نظام جمهوری اسلامی مطرح می‌کنیم، زیرساخت آنها از طریق جهاد دانشگاهی بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با اشاره به تاریخچه تشکیل جهاد دانشگاهی گفت: یکی از حرکت‌های اصیل نظام جمهوری اسلامی جهت تحقق آرمان‌های والای امام(ره) و رهبر معظم انقلاب استفاده از ظرفیت حرکت جهادگونه دانشجویان بود.
وی افزود: اگر امروز در عرصه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و قرآنی شاهد شکوفایی و پویایی و همچنین رتبه‌های بالای جهانی را در عرصه‌های مختلف کسب کرده‌ایم، حرکتهایی بوده که در عرصه دانشگاهی و بخش‌های مختلف با حرکت و مدیریت جهادی رخ داده است.

جهاد دانشگاهی شعار «ما می‌توانیم» را تحقق بخشید
حجت‌الاسلام شرفخانی با بیان اینکه قطعاً این شکوفایی و رشد با نگاه عادی میسر نشده است، گفت: راه‌اندازی مجموعه جهاد دانشگاهی یکی از حرکت‌های پویای نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که بتوانیم در بخش‌های مختلف نظام شعار «ما می‌توانیم» را تحقق بخشید و در واقع این شعار از طریق جهاد دانشگاهی به منصه ظهور درآمد و همه متوجه شدیم که با یک حرکت جهادی و انقلابی، دانشجویان و پژوهشگران می‌توانند کارهای ارزشمندی را انجام دهند.
معاون فرهنگی سازمان اوقاف خاطرنشان کرد: امروزه شاهد این هستیم که در عرصه قرآنی و بحث خبرگزاری‌ها به خصوص خبرگزاری قرآنی که تنها خبرگزاری در عرصه قرآنی است که به این شکل در عرصه بین‌الملل فعالیت کرده و می‌درخشد، جهاد دانشگاهی خود را به خوبی نشان داده است.
وی ابراز کرد: اگر امروز افتخاراتی را در نظام جمهوری اسلامی مطرح می‌کنیم، مشاهده می‌کنیم که زیرساخت و حرکت آنها از طریق جهاد دانشگاهی بوده است زیرا با تدابیر و منویات مقام معظم رهبری درباره جهاد دانشگاهی، مدیرانی مسئولیت این کار را در بخش‌های مختلف اعم از مؤسسات علمی، پژوهشی، قرآنی و غیره برعهده گرفتند که امروز شاهد تحقق منویات معظم‌له و حرکت‌های والای نظام هستیم.

تنها با حرکت جهادی می‌توان درخشید
حجت‌الاسلام شرفخانی تأکید کرد: قطعاً اگر امروز بخواهیم در بخش‌های مختلف شاهد شکوفایی باشیم باید به مدیریت جهادی برگردیم و با حرکت جهادگونه دانشجویان، اساتید و پژوهشگران در بخش‌های مختلف علمی، فرهنگی و قرآنی می‌توانیم در عرصه ‌ای مختلف در جهان بدرخشیم البته در برخی جاها درخشیدیم و حرف اول را می‌زنیم اما در برخی موارد دیگر نیز باید تلاش جهادگونه داشته باشیم.
معاون فرهنگی سازمان اوقاف با اشاره به نامگذاری سال و نقش جهاد دانشگاهی در این زمینه عنوان کرد: به‌خصوص جهاد دانشگاهی باید در عرصه اقتصادی که امسال نیز هم به عنوان سال جهاد اقتصادی مطرح شده است، می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد و در نقش فرهنگی نیز حرکت‌های خوبی تا به حال داشته است اما می‌تواند باز نقش آفرینی بیشتری داشته باشد.

ایکنا، رسانه‌ای جریان‌ساز و دارای اندیشه‌‌ پویاست
وی در ادامه سخنان خود به فعالیت‌های خبرگزاری ایکنا اشاره کرد و گفت: ایکنا، یکی از خبرگزاری‌های فعال، پویا، کارآمد و جریان‌ساز است و در کنار آن با اندیشه‌ای پویا کار خود را پی گرفته است.
حجت‌الاسلام شرفخانی ادامه داد: ایکنا تنها با نگاه کشوری هم فعالیت نمی‌کند بلکه شاهد این هستیم که اخبار خود را به 42 زبان زنده مخابره می‌کند و در کشور ما کمتر خبرگزاری وجود دارد که با زبان‌های مختلفی کارهای خود را انجام می‌دهد.
وی اضافه کرد: البته کار خبری که جریان‌ساز هم باشد زیرا برخی از کارهای خبری صرفاً اطلاع‌رسانی است اما کاری که خبرگزاری ایکنا انجام داده است، کارهای جریان‌ساز و مطالبه‌گرانه نسبت به منویات مقام معظم رهبری بوده است.

ایکنا می‌تواند جریان‌سازی قرآنی جهانی ایجاد کند
معاون فرهنگی سازمان اوقاف بیان کرد: در کنار این فعالیت‌ها، کار خوبی که ایکنا انجام داد، چاپ و توزیع نشریات و ویژه‌نامه‌هایی به‌صورت بسته‌های پیگیری و مطالبه با نگاه علمی و پژوهشی است.
وی تأکید کرد: قطعاً این خبرگزاری با بسیاری از خبرگزاری‌هایی که در کشور ما در حال فعالیت هستند، قابل مقایسه نیست زیرا ایکنا یک خبرگزاری تخصصی است و مهم‌ترین نکته این است که تاکنون حرف اول را در عرصه خبررسانی قرآنی زده است و می‌تواند در آینده نیز در عرصه جهانی یک جریان‌سازی قرآنی جهانی هم ایجاد کند.

captcha