آمادگی ۱۰ تیم فعال و آشنا به زبان عربی برای خدمت‌رسانی در دهه کرامت
کد خبر: 1437925
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷
ثانوی عنوان کرد:

آمادگی ۱۰ تیم فعال و آشنا به زبان عربی برای خدمت‌رسانی در دهه کرامت

گروه اجتماعی: مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد با بیان اینکه ۱۰ تیم فعال و آشنا به زبان عربی نیز برای راهنمایی زائران عرب‌زبان در دهه کرامت آماده خدمت‌رسانی هستند، افزود: با هماهنگی دستگاه‌های متولی برنامه‌های ویژه‌ای را برای زائران خارجی در‌نظر گرفته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، احسان ثانوی، مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد روز گذشته، 19 مرداد‌ در نشستی خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، از برگزاری مسابقات قرآن در زمینه‌های حفظ، قرائت و ترتیل همزمان با دهه کرامت خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره ورزشی هشت بهشت، نورافشانی و برگزاری جشن در بوستان‌ها، از دیگر برنامه‌های این نهاد در دهه کرامت است.

وی با بیان اینکه 10 تیم فعال و آشنا به زبان عربی نیز برای راهنمایی زائران عرب‌زبان در این دهه آماده خدمت‌رسانی هستند، افزود: با هماهنگی دستگاه‌های متولی برنامه‌های ویژه‌ای را برای زائران خارجی درنظر گرفته‌ایم، همچنین ارتقاء فرهنگ میزبانی برای افراد مرتبط با زائران، در قالب آموزش و ارائه برنامه‌های فرهنگی از برنامه‌های اصلی امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد به‌شمار می‌رود.

ثانوی مشهد را به لحاظ دارا بودن جمع زیاد زائران نسبت به شهرهای دیگر کشور، منحصر به‌فرد دانست و افزود: جهت آگاهی این افراد از امکانات و رفع نیازهای آنان برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است که از این برنامه‌ها می‌توان به ارائه راهنمای زائر و اطلاع‌رسانی به آن‌ها و طراحی سامانه سایت مشهد توریست و سایت جامع گردشگری اشاره کرد.

وی با بیان اینکه زائران برای کسب اطلاعات لازم می‌توانند با شماره ملی 096308 تماس بگیرند، ابراز کرد: این شماره در سال 93 تاکنون پاسخگوی 50 هزار تماس مفید بوده است. همچنین در این زمینه ایستگاه استقبال از زائران در نیشابور، قوچان، پایانه مسافربری و راه آهن دایر می‌شود.

مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد اظهار کرد: در دهه کرامت با وجود حجم گسترده زائران، تدابیر ویژه‌ای برای اسکان آن‌ها و فراهم کردن شرایط مناسب در‌نظر گرفته شده است، همچنین در حوزه تربیت بدنی نیز جشنواره‌ای شاد و با نشاط با عنوان هشت بهشت نیز برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: برنامه‌هایی هم در فرهنگسرای زیارت در ایام دهه کرامت پیش‌بینی شده است که از آن جمله می‌توان به نصب پوستر‌ در فرهنگسرا، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی، محله‌آرایی توسط کانون‌های این فرهنگسرا و نورافشانی در نقاط مختلف شهر اشاره کرد.

captcha