مردمی بودن نظام جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌ترین افتخار برای آن محسوب می‌شود
کد خبر: 1439572
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱

مردمی بودن نظام جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌ترین افتخار برای آن محسوب می‌شود

گروه سیاسی: امام جمعه کرج گفت: مردمی بودن نظام جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌‌‌‌‌‌‌‌ترین افتخار برای آن محسوب می‌شود، در این نظام از مسئولان درباره مسائل مختلف جامعه می‌توان سؤال کرد و این نشانه دموکراسی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، 24 مردادماه، در خطبه‌های نماز جمعه کرج، گفت: حمایت و پشتیبانی از دولت یازدهم تا زمانی که بر اصول و عهد خود با مردم و نظام اسلامی باشند، وظیفه دینی، عرفی و انسانی است .

وی افزود: همه باید مطیع دولت باشند ولی این به معنای سؤال و انتقاد نکردن از آن درباره مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور نبوده و انتقاد نشانه مخالفت با دولت نیست.

این مسئول تأکید کرد:  مردمی بودن نظام جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌ترین افتخار برای آن محسوب می‌شود، در این نظام از مسئولان درباره مسائل مختلف جامعه می‌توان سؤال کرد و این نشانه دموکراسی است.

حسینی همدانی در ادامه از توافقات ژنو سخن به میان آورد و گفت: شش ماه از توافق ژنو می‌گذرد و تحریم‌ها همچنان ادامه دارد در این فضا رهنمودها و دوراندیشی مقام معظم رهبری برای همه به‌ویژه کسانی که بر سر میز مذاکره می‌نشینند، روشن شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید براین‌که باید به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مسئولان دیپلماسی کشور توجه ویژه شود، ادامه داد: مسئولان و سفرا باید توجه کنند که مقام معظم رهبری تحکم نمی‌کند، بلکه مسیر حرکت را نشان داده و مطلب را شفاف بیان می‌کنند که باید از بیانات ایشان بهره برد.

خطیب جمعه کرج در ادامه به کودتای 28 مرداد سال 1332 در ایران  اشاره و بیان کرد: مصدق برای اینکه دست انگلیس را از کشور کوتاه کند به آمریکا اعتماد کرد که این اعتماد سبب تباه شدن 25 ساله سرمایه‌های ملی، مادی و معنوی در کشور شد.

وی تصریح کرد: بعد از این کودتا ساواک تشکیل و بیش از 40 هزار مستشار آمریکایی وارد کشور شد و امورمختلف را در ایران بر عهده گرفتند و پهلوی به قدرت رسید که دوران سیاهی برای ایرانیان آغاز شد.

این مسئول یادآورشد:  باید از گذشته درس عبرت گرفت، مسئولان کشور باید مقابل کسانی که 17 هزار نفر بی‌گناه را در ایران ترور و همچنین هواپیما مسافربری کشورمان را زدند، با هوشیاری عمل کنند.

حسینی‌همدانی در پایان با اشاره به 30 مرداد، روز جهانی مسجد، اضافه کرد: تکریم مسجد دارای اهمیت بسیاری بوده و این بخش نیازمند تلاش و برنامه‌ریزی مناسب برای رسیدن به جایگاه شاخص خود است زیرا، مسجد نقش وحدت بخشی در جهان اسلام، جامعه مسلمانان و تمدن‌سازی اسلامی دارد.

captcha