بازی‌ رایانه‌ای «فریاد آزادی: تنگستان»؛ روایت ساده‌ای از قهرمان ایرانی
کد خبر: 1448950
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴

بازی‌ رایانه‌ای «فریاد آزادی: تنگستان»؛ روایت ساده‌ای از قهرمان ایرانی

گروه فضای مجازی: بازی رایانه‌ای «فریاد آزادی: تنگستان»؛ روایت ساده‌ای از «رئیس‌علی دلواری» و مقاومت‌های اهالی تنگستان در برابر انگلیسی‌ها را ارائه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، داستان بازی زمانی رخ می‌دهد که انگلیسی‌ها ایران را اشغال کرده بودند و صحنه‌هایی از نبرد تنگستانی‌ها در مقابل ارتش انگلستان و هند روایت می‌شود. جنگ‌ها به صورت چریکی است و برای ادای احترام به رئیس‌علی دلواری همیشه صحبت از او و دستوراتش هست.

بازیکن در قالب دو شخصیت خالو حسین و خسرو بازی می‌کند؛ خالو دوست صمیمی رئیس‌علی و خسرو یک شخصیت خیالی است. 

در این بازی سعی شده است اتفاقات تاریخی در داستان گنجانده شود؛ از جمله بمباران نخلستان توسط انگلیسی‌ها، عملیات چریکی حمله به یکی از پادگان‌ها، حمله به بوشهر و دفاع‌هایی که در دلوار صورت گرفته است.

درواقع بازی رایانه‌ای فریاد آزادی: تنگستان، روایت‌گر تاریخ معاصر ایران و شرح رشادت‌های مردم جنوب کشور در مبارزه با استعمار انگلیس است.
محور داستانی بازی فریاد آزادی به «رئیس‌علی دلواری» رهبر قیام مبارزان تنگستانی علیه نیروهای اشغالگر و متجاوز انگلیسی در اواخر قرن گذشته  اختصاص دارد، نظامیان انگلیسی در 17 مرداد 1294 شمسی و پیش از جنگ جهانی اول بوشهر را اشغال کردند و پس از آن با چندین ناو جنگی و صدها سرباز هندی و انگلیسی به منطقه تنگستان یورش بردند، مردم مبارز جنوب ایران در دو قرن اخیر بارها با استعمارگران درگیر شده‌اند، اما قیام «رئیس‌علی دلواری» در خلال جنگ جهانی اول نقطه عطفی در مبارزات مردم جنوب به شمار می‌رود.
شخصیت رئیس‌علی در بازی رایانه‌ای فریاد آزادی: تنگستان، به عنوان فرمانده بازی است و بازیکن به دلیل شخصیت مهم تاریخی که رئیس‌علی دارد، نمی‌تواند با او وارد بازی شود و تنها با خالو و خسرو که از یاران او هستند در مراحل مختلف بسته به داستان، بازی می‌کنند.

داستان و شخصیت بازی فریاد آزادی: تنگستان، برگرفته از کتاب‌های تاریخی موجود در دوره زمانی 1290 شمسی بوده و همچنین مجموعه تلویزیونی دلیران تنگستان در داستان‌پردازی بازی کمک خوبی برای طراحان بازی بود.

بازی رایانه‌ای «فریاد آزادی: تنگستان»، برای گروه سنی بالای 12 سال و در قالب دو نوع اکشن و مخفی‌کاری به سبک FPS یا (تیراندازی اول شخص) و با موضوع سلحشوری و استکبارستیزی مردم جنوب و مبارزه اهالی تنگستان با مهاجمان انگلیسی تولید شده است.
هوش مصنوعی این  بازی ایرانی منحصر به فرد بوده و در تولید انیمیشن بازی از سیستم(Motion Capture) موشن کپچر استفاده شده است.
صداگذاری این بازی را دوبلورهای مطرح کشور به سرپرستی «هومن خیاط» انجام داده‌اند و موسیقی آن تلفیقی از موسیقی مدرن و محلی بوشهراست.
بازی رایانه‌ای فریاد آزادی: تنگستان، به نویسندگی احسان ابراهیم‌زاده، کارگردانی هنری حمید برغانی است. همچنین سام افشار به عنوان مدیر فنی تولید در این بازی حضور دارد.
فضای بازی در قالب 10 مرحله  طراحی شده و نکته قابل توجه در  بازی فریاد آزادی بحث تاریخی و استفاده از تصاویر در مناطق  مختلف جنوب مانند روستاها، نخلستان‌های بوشهر و سبک معماری جنوب ایران است.

تولید مراحل و محیط‌های زیبا و متنوع با تکنیک‌های به روز دنیا، مکانیک‌های مدرن گیم‌پلی در سبک اول شخص تیراندازی و گیم‌پلی در نوع اکشن و مخفی کاری و تولید هوش مصنوعی و انیمیشن‌های متنوع که همگی با استفاده از سیستم موشن کپچر از قابلیت‌های این بازی رایانه‌ای به شمار می‌رود.

همچنین روایت داستان جذاب از طریق custscene ها و جریان داخل بازی، صداگذاری زیبا در بازی و استفاده از دوبلورهای شناخته شده برای کاراکترهای بازی، موسیقی زیبا با استفاده از سازهای محلی بوشهر و طراحی استفاده از سلاح‌های مختلف از نظر تاریخی دقیق از دیگر قابلیت‌های بازی است.

بازی رایانه‌ای «فریاد آزادی تنگستان» به کوشش مؤسسه پژواک، فصل پائیز روانه بازار نشر می‌شود.

captcha