لزوم شناخت و تقویت ظرفیت‌های قرآنی ـ فرهنگی ‌شهرها و روستاهای کشور
کد خبر: 1449619
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۲
قره‌شیخلو تأکید کرد:

لزوم شناخت و تقویت ظرفیت‌های قرآنی ـ فرهنگی ‌شهرها و روستاهای کشور

گروه فعالیتهای قرآنی: رئیس سازمان دارالقرآن‌ با تأکید بر اینکه بیش از 10 هزار تشکل مردمی ـ قرآنی در کشور فعال است، ادامه داد: باید ظرفیت‌های قرآنی و فرهنگی ‌شهرها و روستاهای کشور شناسایی و تقویت شوند؛ چراکه به هر میزان برای توسعه فرهنگ قرآن در جامعه هزینه شود، سرمایه‌گذاری پرسود و منفعت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن شب گذشته، 22 شهریور در همایش قرآنی 10 هزار نفری «یاوران ولایت» در سالن پورشریفی تبریز، فعالیت‌های قرآنی کشور را در سه دهه اخیر متنوع و جوان‌پسند عنوان کرد و گفت: ظرفیت‌های مطلوب بسیاری در کشور وجود دارد که اگر با حمایت مسئولان و دستگاه‌ها همراه شود، برکات بزرگی کسب می‌شود که تقویت بنیان خانواده، توسعه اقتصاد سالم در کشور و مصونیت جوانان از آفت‌های روزگار و... از جمله این آثار و برکات است.
وی با اشاره به استقبال مردم آذربایجان شرقی و حضور پرشور 10 هزار نفر در این مراسم اظهار کرد: پیامی که این جمع عظیم برای مسئولان کشوری دارد این است که تقاضا برای فعالیت‌های قرآنی و حضور در برنامه‌های قرآنی بسیار زیاد است؛ لذا باید اعتبار و بودجه موردنیاز برای برپایی چنین مراسمات و کیفیت‎بخشی به آن افزایش یابد.
قره‌شیخلو با بیان اینکه هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی، ظرفیت آن‌ها را در ارائه فعالیت‌های متنوع و جذاب افزایش می‌دهد، بیان کرد: موفقیت کار قرآنی در گروی ترکیبی از حضور نظام جمهوری اسلامی و مردم است.
وی با تأکید براینکه بیش از 10 هزار تشکل مردمی ـ قرآنی در کشور فعال است، ادامه داد: باید ظرفیت‌های قرآنی و فرهنگی ‌شهرها و روستاهای کشور شناسایی و تقویت شوند؛ چراکه به هر میزان برای توسعه فرهنگ قرآن در جامعه هزینه شود، سرمایه‌گذاری پرسود و منفعت است.
رئیس سازمان دارالقرآن اظهار امیدواری کرد که هرساله حداقل یک‌بار مشابه چنین همایش‌هایی در استان‌ها و شهرهای دیگر نیز با هدف اعتلای نام قرآن و تجلیل از حافظان و فعالان قرآنی برگزار شود.
یادآور می‌شود، تجلیل از دو چهره خردسال قرآنی، محدثه وحیدی پنج ساله حافظ یازده جزء قرآن و زهرا جعفری هفت ساله حافظ 26 جزء قرآن، و مهران اسماعیلی معلول جسمی 27 ساله حافظ 21 جزء قرآن و هم‌خوانی گروه جانبازان قمر بنی‌هاشم از استان قم و قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط سید جواد حسینی قاری ممتاز کشور و اجرای ابتهال توسط سید کریم موسوی و... از دیگر برنامه‌های تدوین شده در این همایش بود.

captcha