ضرورت توسعه و تجهیز نمازخانه‌های مدارس ‌خراسان رضوی
کد خبر: 1451343
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۹
نیری تأکید کرد:

ضرورت توسعه و تجهیز نمازخانه‌های مدارس ‌خراسان رضوی

گروه اجتماعی: معاون متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بسیاری از نمازخانه‌های مدارس ما نیازمند تجهیز، توسعه و بازسازی هستند و این امر کمک به گسترش فرهنگ نماز ‌بین دانش‌آموزان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، نیری، رمضان معاون متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی رو‌ز گذشته، 27 شهریور در نشست شورای آموزش و پرورش استان با بیان این مطلب گفت: مدارس ما نیازمند تجهیز نمازخانه‌ها هستند و برای این امر باید اعتبارات مالی تخصیص یابد.

وی با اشاره به اجرای مراسم زنگ نماز در مدارس استان گفت: همزمان با آغاز تحصیلی، زنگ نماز در تمامی مدارس استان و به‌صورت نمادین در دبیرستان شاهد فردوسی به صدا در‌می‌آید.

نیری با اشاره به برنامه‌های آغاز سال تحصیلی گفت: امسال نیز همانند هر سال، جشن شکوفه‌ها و جوانه‌ها در تمامی مدارس ابتدایی و راهنمایی اول و به‌صورت نمادین، 31 شهریور‌ماه در حرم رضوی برگزار می‌شود.

وی همچنین با بیان مشکلات مالی و منابع اعتباری مدارس نمونه دولتی و شبانه‌روزی گفت: در حال حاضر 437 مدرسه شبانه‌روزی و نمونه دولتی در استان وجود دارد که 280 مورد آن شبانه‌روزی روستایی و بقیه مدارس نمونه دولتی هستند.

نیری ادامه داد: مدارس شبانه روزی ما به‌خصوص مدارس شبانه‌روزی‌های روستایی در معذوریت‌های ملی قرار دارند و ما هنوز نتوانستیم سرانه هزار و 500 تومانی غذای این مدارس را تأمین کنیم و در این حوزه خواهان کمک و تخصیص اعتبارات هستیم.

در این نشست همچنین علیرضا کاظمی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به مشکلات فراوان مدارس در حوزه حامل‌های انرژی گفت: مشکلات فراوان حوزه حامل‌های انرژی در مدارس از سال 90 و با قانون هدفمندی یارانه‌ها آغاز شد.

کاظمی ادامه داد: در سال 91، بنا‌بر این شد که برای تأمین اعتبار جهت پرداخت حامل‌های انرژی در مدارس اعتباری در‌نظر گرفته شود اما تخصیص آن تا به امروز، صفر بوده است. در سال 91 نیز 50 درصد بخشودگی سازمان هدفمندی یارانه‌ها لغو شد و ما شاهد انباشت بدهی‌های آموزش و پرورش استان به شرکت‌های آب، برق و گاز هستیم.

وی افزود: در حال حاضر، آموزش و پرورش استان، 5/6 میلیارد تومان بابت هزینه‌های آب، برق و گاز به ادارات تابعه بدهکار است و در چند روز گذشته نیز، کنتورهای آب، برق و گاز 50 مدرسه نیز به‌دلیل همین بدهی‌ها قطع شده است که این امر در آغاز سال تحصیلی یک فاجعه است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، خواهان کمک‌های استانداری برای حل این مشکل مدارس شد.

علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست در پاسخ به مشکل پرداخت بدهی‌های آب، برق و گاز مدارس گفت: به ادارات آب، برق و گاز ابلاغ می‌شود که از قطع کنتورهای مدارس جلوگیری کنند و پرداخت بدهی‌های اموزش و پرورش به این ادارات را پیگیری می‌کنیم تا مشکلی برای دانش‌آموزان این آب و خاک پیش نیاید.

رشیدیان همچنین در‌خصوص بحث اعتبارات آموزش و پرورش به‌ویژه اعتبارات عمرانی گفت: رئیس جمهور در سفر اخیر خود به خراسان رضوی قول داده‌اند صد در صد بودجه عمرانی استان تخصیص یابد.

captcha