وحدت مذاهب اسلامی از برکات نظام جمهوری اسلامی است
کد خبر: 1458582
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶

وحدت مذاهب اسلامی از برکات نظام جمهوری اسلامی است

گروه اجتماعی: امام جمعه بیرجند وحدت مذاهب اسلامی را از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیان کرد و گفت: باید با حفظ وحدت اختلافات را در بین خود حل و فصل کنیم و نگذاریم بدخواهان و نامحرمان به اختلافات جزئی ما آگاه شوند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، به نقل از روابط عمومی فرمانداری درمیان، حجت‌الاسلام علی رضایی‌، امام جمعه بیرجند دیروز، 16 مهر در نشست شورای اداری شهرستان درمیان با اشاره به وحدت بسیار خوب علمای اهل سنت و شیعه در شهرستان درمیان گفت: وحدت و همدلی رمز موفقیت در تمام امور محسوب می‌شود و تفرقه مایه شکست و انحطاط جوامع است.



وی ادامه داد: دشمنی ما با آمریکا نه به خاطر موقعیت جغرافیایی آمریکا و نه به خاطر رنگ، نژاد و یا مذهب آنان است بلکه آنچه سبب این افتراق شده خوی ددمنشی و استعماری و استکباری دولتمردان آمریکایی است، چراکه ما ایثارگریم و دولتمردان آمریکا استثمارگر و این دو هرگز با هم در یک جا جمع نمی‌شوند.



امام جمعه بیرجند با بیان اینکه وحدت به این معنا نیست که هرچه من بگویم باید همه قبول کنند، بیان کرد: وحدت به این معنا است که همه همدیگر را دوست داشته باشیم و به آرا، نظرات و اعتقادات یکدیگر احترام گذاشته و اختلافات را در بین خود حل و فصل کنیم و نگذاریم بدخواهان و نامحرمان به اختلافات جزئی ما آگاه شوند.



رضایی از اعیاد قربان و غدیر به عنوان بزرگترین اعیاد مسلمانان یاد کرد و افزود: تحریم‌های ظالمانه مستکبران جهان‌خوار به راحتی قابل تحمل است اما آنچه که تحمل آن برای بنده مؤمن سخت و سنگین بوده، قهر و تحریم پروردگار متعال است.



وی اظهار کرد: باید برای رفع تحریم‌های الهی به درگاه حضرت حق توبه کرد و با خلوص قلب به صراط مستقیم بازگشت تا خداوند نیز نظر فرموده و درهای رحمت خود را به روی ما بگشاید، در این صورت است که زلال رحمت الهی در سراسر زندگی ما جاری می‌شود.



محمد بشیری‌زاده، فرماندار درمیان نیز در این نشست اظهار کرد: وحدت، انسجام و همدلی در بین برادران اهل تشیع و تسنن شهرستان درمیان به واسطه هوشیاری و بصیرت بالای مرزنشینان در اوج قرار دارد و مهمترین عامل امنیت، آرامش و توسعه همه جانبه در این خطه از میهن اسلامی به شمار می‌رود.



وی با اشاره به اینکه تاکنون نماز جمعه در سنگر جنگ نرم و در مقابل تهدیدات دشمن موفق عمل کرده است، یادآور شد: نماز جمعه به عنوان یک نماد دینی، ملی و مذهبی از آغار انقلاب اسلامی ایران تاکنون توانسته ظرفیت خوبی برای مردم و نظام ایجاد کند.



فرماندار درمیان افزود: همواره ارتباط عمیق معنوی بین مردم و نماز جمعه به ویژه امامان جمعه وجود دارد و این ارتباط معنوی مهم‌ترین عامل اتحاد و انسجام بین قشرهای مختلف جامعه بوده است.



یادآور می‌شود، در پایان نشست از حجت‌الاسلام علی اکبر سنجری امام جمعه سابق شهر اسدیه تجلیل و طی حکمی حجت‌الاسلام حسینی به امامت جمعه مرکز شهرستان درمیان منصوب شد. 

captcha