تثبیت نظام جمهوری اسلامی محصول بصیرت جامعه ایرانی ـ اسلامی است
کد خبر: 1461632
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲

تثبیت نظام جمهوری اسلامی محصول بصیرت جامعه ایرانی ـ اسلامی است

گروه اجتماعی: مدیر مرکز نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمنان دین و اسلام همواره و در طول تاریخ بشری بصیرت مسلمانان را مورد هدف قرار داده‎اند، گفت: تثبیت نظام جمهوری اسلامی در ایران محصول بصیرت جامعه ایرانی ـ اسلامی است.


حجت‌الاسلام محسن مشرفی، مدیر مرکز نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، گفت: تداوم نظام جمهوری اسلامی در گرو بصیرت اکثریت مردم مؤمن و متعهد به آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی است و هدف مقام معظم رهبری از تأکید بر ضروت برنامه‌ریزی برای افزایش بصیرت همگان به‌ویژه نسل جوان چیزی جز ادامه یافتن این راه نیست.



وی با تأکید بر اینکه افزایش سطح بصیرت در جامعه تنها با آگاهی‌دادی به مردم آن جامعه محقق می‌شود، اظهار کرد: طلاب و روحانیون باید با بصیرت‌افزایی و آگاهی دادن به جامعه به وظیفه خطیر خود عمل کنند. 



مدیر مرکز نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه طلاب باید از تمامی فرصت‌های تبلیغی برای بصیرت‌افزایی و ولایت‌شناسی در میان مردم استفاده کنند.



بصیرت و آگاهی جامعه را به کمال معنویت می‌رساند



مدیر مرکز نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی بر ضرورت افزایش بصیرت‌افزایی در جامعه تأکید و بیان کرد: بصیرت و آگاهی می‌تواند جامعه را به کمال معنویت برساند و نبود آن باعث از دست دادن فرصت‌ها می‌شود. 



مشرفی با اشاره به اینکه کسی که هدفش در زندگی جز این باشد به سعادت نخواهد رسید و سرنوشت جز نابودی و تباهی در هر دو دنیا نخواهد داشت، گفت: اگر طلاب فقط به امور ظاهری و حداقل‌های آیین‌نامه‌ای بسنده کنند تأثیر و فایده چندانی در زندگی و جامعه‌ نخواهد داشت.



وی برقراری نظم و برنامه‌ریزی را مهمترین وظایف یک طلبه عنوان و یادآور شد: طلاب باید برای دستیابی به اهداف  از حواشی پرهیز کنند زیرا پرداختن به حواشی فرصت مطالعه و نشر علم را از طلبه گرفته و مانع پیشرفت و تحصیل دینی او می‌شود.



مدیر مرکز نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه شناخت دین و کسب تقوا از اصلی‌ترین مؤلفه‌های بصیرت دینی است، اظهار کرد: هر قدر انسان با معارف دینی آشنا شود زمینه بصیرت و روشن‌بینی در دین بیشتر فراهم می‌شود.



مشرفی با بیان اینکه دشمنان دین و اسلام همواره و در طول تاریخ بشری بصیرت مسلمانان را مورد هدف قرار داده‎اند و با نفوذ بین آنان زمینه اختلاف و تفرقه‌اندازی را فراهم می‌سازد‌، افزود: تثبیت نظام جمهوری اسلامی در ایران محصول بصیرت جامعه ایرانی اسلامی است.



حب دنیا بزرگ‌ترین آفت بصیرت است



وی بصیرت را مهمترین سلاح برای خنثی‌ کردن نقشه‌های دشمنان ذکر کرد و یادآور شد: دین‌شناسی، دین‌داری، تبلیغ و دفاع از دین چهار وظیفه اصلی علما و طلاب است که باید در راستای این وظایف گام بردارند.



مدیر مرکز نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه حب دنیا بزرگ‌ترین آفت بصیرت است و برای رهایی از انحراف باید تقوای الهی داشت، یادآور شد: شبهه شناسی به عنوان یکی دیگر از مؤلفه‌های بصیرت بسیار با اهمیت است چرا که اگر انسان شبهات را شناخته و درباره آن فکر کرده و سپس آن شبهه را تحلیل کند به هیچ عنوان در شبهات به وجود آمده غرق و نابود نمی‌شود.

captcha