آيت‌الله واعظ زاده خراسانی: مجمع تقريب مذاهب، زمينه‌ای برای وحدت در جهان اسلام است
کد خبر: 1502106
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۸۵ - ۱۲:۱۷

آيت‌الله واعظ زاده خراسانی: مجمع تقريب مذاهب، زمينه‌ای برای وحدت در جهان اسلام است

گروه سياسی: آيت‌الله محمد واعظ زاده خراسانی در مشهد گفت: مجمع تقريب مذاهب، زمينه‌ای برای وحدت در جهان اسلام است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، شعبه خراسان رضوی، عضو هيات امنای مجمع تقريب مذاهب اسلامی در آستانه 19 مهرماه، سالروز تاسيس مجمع جهانی تقريب مذاهب اسلامی در جمع خبرنگاران در مشهد گفت: اين مجمع در راستای رسالت و اهداف خود نقش مهمی در افزايش وحدت و نزديكی بين مذاهب و فرق مختلف اسلامی داشته است.
وی افزود: رفع ابهامات ميان مذاهب اسلامی در تحكيم وحدت ميان آنها بسيار موثر است و امروزه روح وحدت اسلامی در مسلمين جهان دميده شده و معاندان از اين امر در هراس بوده و منافع خود را از اين حيث در خطر می‌بينند.
واعظ زاده خراسانی گفت: شناخته شدن شيعه و احترام قايل شدن برای مذاهب اسلامی، از نتايج تقريب مذاهب اسلامی است.
وی ادامه داد: اين مجمع از بدو تاسيس خود در سال ‪ ۱۳۶۹‬تاكنون با اقدامات مختلفی نظير چاپ و تدوين كتب و برگزاری كنگره‌های وحدت اسلامی در اين ارتباط تلاش بسياری كرده است.
وی ادامه داد: در فعاليتهای مختلف اين مجمع سعی شده با رفع ابهامات ميان مذاهب اسلامی و ايجاد نزديكی و تقريب ميان آنها پيام اخوت و برادری بين مسلمين در سراسر جهان گسترش يابد.
دبير كل سابق مجمع جهانی تقريب مذاهب اسلامی با اشاره به انتشار مجله "رساله‌الاسلام" در گذشته خاطرنشان كرد: از اين مجله تنها 60 شماره منتشر شد و بعد از گذشت زمانی تعطيل شد كه ما بعد از تشكيل مجمع تقريب، اولين كاری كه انجام داديم اين بود كه تمام آن 60 شماره را جمع‌آوری كرده و در 15 جلد كتاب به چاپ رسانديم.
captcha